Szabo Odon (UDMR), membru al Comisiei pentru Învăţământ a Camerei Deputaţilor, a declarat joi, într-o conferinţă de presă, că noua metodologie didactică, propusă de Ministerul Învăţământului şi aflată încă în faza dezbaterilor, va determina sute de directori de şcoli să facă rabat fie de la calitatea actului didactic, fie de la cea a activităţilor specifice de management.

Deputatul UDMR a precizat că, potrivit noii metodologii, în unităţile de învăţământ care au sub 300 de elevi sau copii preşcolari, directorii vor fi obligaţi să deţină o normă întreagă de predare la clasă, în vreme ce adjuncţii acestora îşi vor pierde funcţiile administrative. „În asemenea condiţii, profesori bine calificaţi nu îşi vor mai dori funcţia de director”, a susţinut Szabo, subliniind posibilitatea ca, datorită orelor suplimentare, ceilalţi dascăli să câştige mai bine decât directorii, fără a avea însă responsabilităţile administrative ale acestora.

Deputatul consideră că, fiind confruntat cu creşterile salariale şi realizând că din bugetul alocat nu poate asigura plata cadrelor didactice, Ministerul Învăţământului este „tentat să recurgă la această măsură”, care i-ar aduce unele economii. Caracterizând soluţia ca fiind una „îngustă”, parlamentarul UDMR susţine ideea creşterii bugetului alocat învăţământului „măcar către pragul de 6%, dacă nu peste acesta, aşa cum prevede legea”. „O bună parte din directorii de şcoli nu se vor mai înscrie la concursurile organizate pentru ocuparea acestei funcţii. Aceste prevederi nu sunt deloc stimulative, tocmai pentru aceia care muncesc cel mai mult într-o şcoală. E clar că directorii ori nu vor face faţă la catedră ori nu vor rezista obligaţiilor de director, deci, şi într-un caz şi în celălalt, şcoala va avea de suferit”, a subliniat Szabo Odon. AGERPRES