limbi_straine3.jpgStudenţii de la secţia de Limbi Moderne Aplicate şi de la masteratul de Cultură şi Limbajul Organizaţiilor Europene din cadrul Facultăţii de Limbi şi Literaturi Străine a Universităţii din Bucureşti au participat la prima simulare BizGame, organizată de consorţiul Dukenet la Slagelse, Danemarca, obţinând cinci diplome pentru performanţele lor, informează site-ul instituţiei de învăţământ superior.

Echipa Universităţii din Bucureşti, condusă de conf. dr. Diana Ioniţă, a fost formată din studentele Andra Lupu (diplome pentru Cea mai bună prezentare şi Cel mai mare număr de produse vândute), Stela Tărâţă (diplomă pentru Cea mai bună strategie), Elena Moraru (diplomă pentru Cea mai mare cotă de piaţă) şi Alexandra Voinea (diplomă pentru Cea mai spectaculoasă revenire pe piaţa automobilelor).


În cadrul noului program BizGame, iniţiat în cadrul consorţiului Dukenet, studenţii au luat parte timp de o săptămână la şapte runde de simulare online pe probleme de marketing în limba engleză, fiind coordonaţi de profesori/instructori din ţările participante. Elementul nou pe care l-a adus această competiţie a fost faptul că în elaborarea soluţiilor s-a pornit de la piaţa reală a automobilelor în Europa, în condiţiile parametrilor economici existenţi în perioada actuală de recesiune.


Probele competiţiei au solicitat studenţilor să întreprindă diverse activităţi economice prin care să îşi pună în valoare capacitatea de gândire strategică în coordonarea unei afaceri (achiziţionarea unei fabrici, angajarea de forţă de muncă, evitarea grevelor muncitorilor, realizarea de împrumuturi bancare, atragerea de clienţi, luarea deciziilor corecte pentru a face produsele atrăgătoare şi pentru a răspunde cerinţelor acţionarilor). Dukenet este o reţea înfiinţată în urmă cu 14 ani şi cuprinde universităţi din Europa (Danemarca, Ţările de Jos, Finlanda, Franţa, Germania, Italia, Suedia şi Marea Britanie). Din anul 2008, Universitatea din Bucureşti a devenit partener cu drepturi egale al consorţiului, urmând să trimită anual studenţi pentru stagii intensive de marketing. AGERPRES