Shakespeare School Essay Competition şi-a desemnat şi premiat câştigătorii celei de-a XI-a ediţii: 27 de tineri talentați și creativi au reușit să convingă juriul că sunt cei mai buni, din ţară, la limba engleză. Festivitatea de Premiere a avut loc luni, 10 iunie 2019, la Sala ArCub Gabroveni din Bucureşti.

Anul 2019 a marcat un nou record de înscrieri: peste 4.400 de tineri din toate judeţele au acceptat o provocare creativă deloc uşoară: sa îşi imagineze cum ar arăta o lume fără reguli „A World with NO Rules”.

Juriul competiţiei, compus din profesori de la Shakespeare School, a selectat în prima etapă 30 de eseuri – câte 15 pentru fiecare categorie de vârstă: 11-14 ani, respectiv 15-19 ani.

După proba interviurilor au fost aleşi 27 de finalişti – elevi de gimnaziu şi liceu din Bucureşti şi din judeţele Arad, Bacău, Braşov, Buzău, Constanţa, Galaţi, Giurgiu, Iaşi, Maramureş, Mehedinţi, Prahova, Timiş, Tulcea.

Cum işi închipuie adolescenţii lumea fără reguli

“Mărturisim că am ramas foarte plăcut surprinşi de seriozitatea abordării acestei teme, cu atât mai mult cu cât viziunea fiecăruia dintre finalişti a fost completată de argumente serioase şi extrem de realiste. Mulţi au recunoscut că o lume fără reguli sună pe cât de tentant, pe atât de înfricoşător. Dacă la început conceptul poate fi uşor confundat cu ideea de libertate totală, există şi o altă latură: una în care lucrurile pot scăpa total de sub control şi în care haosul poate lua, într-o secundă, locul bucuriei de a fi liber, neconstrâns de reguli.

Concluzia aproape generală a fost că regulile – sau mai bine zis limitele – nu sunt un lucru chiar atât de rău, pentru că ne oferă repere (morale, sociale) şi, în opinia eseiştilor noştri şi o stare de siguranţă.

Regulile sunt cele care fac ca lumea în care trăim să funcţioneze, iar în absenţa lor, haosul o poate distruge!” declară Adriana Alionte, Vicepreşedinte al Asociaţiei Shakespeare School pentru Educaţie.

 

Câştigătorii premiilor întâi sunt Viuleţ Maria (clasa a VIII-a), elevă a Şcolii Gimnaziale Nr. 49 din Bucureşti, la categoria 11-14 ani şi Lazăr Ştefan (clasa a XI-a) de la Colegiul German Goethe din Bucureşti, la categoria 15-19 ani.

Marele premiu: pentru performanţa lor, cei doi câştigători au fost recompensaţi cu câte o tabără de limba engleză în Marea Britanie, la Oxford Brookes University.

Toţi premiaţii au primit, pe lângă diplome şi medalii, cursuri de limba engleză la Shakespeare School, taxe de înscriere la examene Cambridge, cărti, smartwatches, vouchere cadou şi alte surprize.

Capitala fost, din nou, oraşul cu cei mai mulţi elevi înscrişi în concurs (911), motiv pentru care Trofeul Excelenţei a revenit şi de data aceasta Inspectoratului Școlar al Municipiului București. Au urmat judeţele Buzău – cu 257 elevi înscriţi şi Suceava cu 187.

În cadrul festivității de premiere a mai fost decernată și distincția Certificate of Excellence, care a revenit doamnei Auelia Bazbanela, profesor de limba engleză la Colegiul Dobrogean „Spiru Haret” din Tulcea, desemnată îndrumătorul cu cei mai mulți elevi înscriși (151) la ediția de anul acesta a Shakespeare School Essay Competition.

Lista completă a câştigătorilor şi a eseurilor care au convins juriul competiţiei prin creativitate şi originalitate, acurateţe a limbii, vocabular, organizare şi coerenţă, poate fi accesată AICI.