Ministrul Educaţiei Naţionale, Remus Pricopie, a declarat marţi, referitor la Codul Etic, că există un prim draft de modificare a Legii educaţiei în acest sens pe care îl va face public după primirea observaţiilor de la jurişti şi după consultarea cu sindicatele.

„Există un prim draft de modificare a Legii educaţiei în acest sens. Nu este deocamdată, nu l-am circulat public, pentru că aşteptăm să vedem o serie de observaţii din partea colegilor de la juridic după care vom avea o primă consultare cu sindicatele şi numai după această consultare cu sindicatele documentul va circula şi va completa practic dezbaterea legată de Codul Etic. Fără aceste instrumente în Legea Educaţiei, Codul Etic ar putea să fie un document excelent, dar care de fapt să nu producă mari efecte”.

„Dacă nu scrie în legea Educaţiei că nerespectarea Codului Etic sau abateri grave faţă de Codul Etic poate să ducă la desfacerea contractului de muncă vom păţi ceea ce am păţit într-o anumită măsură la Şcoala 10, unde sunt voci şi unele voci sunt ale avocaţilor care pretind că acolo nu ar fi trebuit să se desfacă contractul de muncă. De ce nu dăm drumul deocamdată la aceste modificări, am spus mai devreme că trebuie să le corelăm foarte bine pentru că sunt elemente de ordin juridic pe care trebuie să le controlăm”, a declarat Remus Pricopie la Palatul Parlamentului.

El a adăugat că documentul trebuie discutat, înainte de a fi aprobat, cu elevii şi profesorii. „Acest document este încă în dezbatere publică şi am două motive pentru care acest Cod mai trebuie să treacă prin procesul de analiză şi dezbatere. Un cod etic aprobat aşa pur şi simplu din biroul ministrului nu va produce niciun efect dacă el nu este discutat înainte în primul rând cu profesorii, cu părinţii, cu studenţii şi practic el să fie cunoscut înainte de a fi aprobat oficial, acesta este primul argument. Al doilea argument, avem nevoie de nişte modificări legislative care să vizeze pe de o parte modalitatea prin care putem să asigurăm un anumit tip de protecţie instituţională, pentru că nu vreau să se înţeleagă altceva pentru cadrele didactice şi ştiţi noi vorbim de tot felul de situaţii în care elevii păţesc diferite lucruri în şcoală şi e foarte rău că se întâmplă acest lucru, dar să nu uităm că avem şi situaţii când profesorii au fost bruscaţi de elevi, de părinţi sau puşi în situaţii vulnerabile fără ca profesorii să aibă vreo vină. Aceste două instrumente, de respect faţă de cadrul didactic, dar şi de măsuri de protecţie pentru şcoală, luate împotriva cadrelor didactice care nu respectă legea şi nu respectă procedurile, cele două instrumente împreună trebuie să fie dezvoltate în Legea Educaţiei”, a explicat ministrul. AGERPRES