andronescu ecaterina2.jpg„Şcoala trebuie să primească ceea ce i se cuvine, dascălii trebuie să fie respectaţi, pentru că dascălii oricărei societăţi sunt constructorii naţiunii”, a fost mesajul transmis de fostul ministru al Educaţiei, Ecaterina Andronescu, în deschiderea lucrărilor celui de-al XXXII-lea Congres al cadrelor didactice din România şi al cadrelor didactice române de peste hotare, desfăşurat, vineri, la Slobozia.

„Preşedintele Obama a avut respectul faţă de această profesiune, să recunoască şi să împrumute de la sud-coreeni această sintagmă şi să le spună membrilor Congresului. Şi noi trebuie să-i considerăm pe dascălii noştri constructorii naţiunii, pentru că succesul unui copil în toată viaţa lui şi în toată cariera lui profesională depinde de cel care stă în faţa clasei. Depinde de cât de motivat, cât de liniştit este el când intră la clasă şi cât de respectată îi este demnitatea lui de om. Cred că vocile noastre, acolo unde ele se pot exprima – şi în şcoală şi în afara şcolii – trebuie mereu să atragă atenţia asupra importanţei acestei instituţii fără de care o societate nu ajunge decât în haos”, a spus Ecaterina Andronescu.

Totodată, fostul ministru al Educaţiei a transmis dascălilor faptul că rolul acestora trebuie să crească pentru că ‘o societate fără şcoală este o societate barbară’. ‘Cred că (…) rolul dumneavoastră şi rolul responsabilităţii pe care v-o asumaţi trebuie să crească. Să crească prin puterea cuvântului de care trebuie să se ţină seama, pentru că aveţi pe mâna dumneavoastră cea mai mare avuţie a acestui neam – copiii României – şi acest lucru nu este deloc puţin. De multe ori m-am întrebat ce ar fi societatea din România, ce ar fi oricare dintre societăţile acestei lumi fără şcoala care educă cetăţenii. Fără îndoială, răspunsul este înspăimântător. Probabil, am avea de-a face cu societăţi barbare. De aceea, eu cred că rolul profesorului, de orice grad ar fi el, trebuie să fie permanent în atenţia celor care urmăresc sau gestionează societatea într-un moment sau altul’, a adăugat rectorul Universităţii Politehnica.

Lucrările Congresului includ şi desfăşurarea Conferinţei Asociaţiei Naţionale a Mentorilor de Dezvoltare Profesională, la care participă sute de cadre didactice din ţară, dar şi din Ungaria, Ucraina, Republica Moldova, Bulgaria, Macedonia, Albania, Serbia. Deschiderea lucrărilor Congresului a avut loc vineri, la Slobozia şi vor continua până în data de 28 august, la Amara, pe parcursul conferinţelor urmând a avea loc mai multe cursuri de formare, lansări şi expoziţii de carte şi materiale didactice cu vânzare, vizite în unităţi de învăţământ, participări la serate folclorice, fiind înmânată cu acest prilej şi medalia de aur a Congresului AGIRo delegaţiei din regiunea Odessa, Ucraina.

În deschiderea Congresului a răsunat, după 100 de ani, vechiul ,,Imn al învăţătorilor”, dar şi Imnul României, interpretat de o elevă a Şcolii nr. 2 ‘Sf. Andrei’ Slobozia, rostindu-se şi rugăciunea Tatăl Nostru. Preşedintele Asociaţiei Generale a Învăţătorilor din România, prof. Viorel Dănuţ Dolha, a ţinut să-l felicite pe ministrul Daniel Funeriu pentru noua lege a educaţiei, chiar dacă ‘mai sunt de rezolvat chestiuni mărunte’. Acesta i-a sugerat ministrului o comunicare mai bună între minister şi reprezentanţii din teritoriu, mai ales pe metodologiile care trebuie întocmite.

Pentru că la deschiderea lucrărilor Congresului ministrul Educaţiei, Daniel Funeriu, şi nici secretarul de stat Oana Badea nu au putut participa, mesajele au fost transmise de consilierul din Ministerul Educaţiei, Romeo Moşoiu, care i-a asigurat pe dascăli că ‘uşa ministerului este mereu deschisă’, apreciind, la rându-i, noua lege a educaţiei, care în opinia acestuia ‘aduce lucruri bune şi întăreşte statutul dascălului din România’. De asemenea, academicianul Cristian Hera, vicepreşedintele Academiei Române, a transmis de la tribuna Congresului ‘un călduros salut tuturor dascălilor şi multă recunoştinţă pentru nobila şi generoasa profesie şi misiune’.

Potrivit organizatorilor, congresele Asociaţiei Generale a Învăţătorilor din România (AGIRo) se deosebesc de celelalte adunări ale dăscălimii prin amploare şi prin faptul că la ele nu este refuzată prezenţa niciunui cadru didactic. Anual, acest forum este deschis oricărui învăţător, educatoare sau profesor şi îşi propune dezbaterea problemelor educaţiei, dezvoltarea profesională prin cursurile de formare susţinute de personalităţi din domeniul ştiinţelor educaţiei şi constituirea departamentelor şi echipelor pentru diferitele proiecte educaţionale. AGERPRES