andronescu_ecaterina1.jpgRezultatele primei sesiuni a Bacalaureatului din acest an şi ale Evaluării Naţionale au relevat un sistem românesc de învăţământ extrem de polarizat, susţine ministrul Educaţiei, Ecaterina Andronescu.

‘Rezultatele Bacalaureatului şi Evaluării Naţionale mi-au arătat că avem un sistem de învăţământ extrem de polarizat, surprinzător chiar şi pentru mine. Nu mă aşteptam să-l găsesc atât de polarizat. Segregarea aceasta nu cred că ne face nouă bine şi va trebui să ne gândim la nişte soluţii. Vorbesc despre învăţământul preuniversitar, dar situaţia este valabilă şi pentru învăţământul universitar’, a declarat miercuri, în timpul unei întâlniri desfăşurată la Sulina cu elevii şi studenţii din Republica Moldova care învaţă în România, ministrul Educaţiei, Ecaterina Andronescu.

Oficialul guvernamental a încercat să contrazică astfel o părere exprimată în timpul reuniunii potrivit căreia sistemul de învăţământ din România este prost.

‘Avem şcoli excepţionale, iar absolvenţii acestor unităţi determină marile universităţi din lume să vadă România ca pe o piaţă extrem de atractivă pentru studenţii lor. Şi vă dau un argument – acum cinci ani, pentru prima dată se deschidea în România oferta educaţională a marilor universităţi din Vest. Se întâmpla o dată la doi ani. După aceea, s-a întâmplat în fiecare an, apoi a fost de două ori pe an, iar acum oferta educaţională este prezentată de două ori pe an şi în fiecare centru universitar şi fiecare oraş mare. De ce? Pentru că toată lumea este într-o mare preocupare pentru creiere performante şi nu mai există niciun fel de oprelişti. Şi în România sunt şcoli foarte bune. Există şi foarte multe lacune, sunt lei proaste, dar ne străduim să le reparăm’, a afirmat ministrul Ecaterina Andronescu.

În timpul alocuţiunii susţinută în deschiderea evenimentului din Sulina, oficialul guvernamental a solicitat auto-analiză exigentă fiecărui elev şi student şi a subliniat importanţa relaţiei dintre elev şi profesor, susţinând că fără o bună comunicare între cele două părţi sistemul de învăţământ nu poate să aibă succes.

‘Mi-aş dori ca în sistemul de învăţământ să intre acei dascăli care au această vocaţie – a disponibilităţii faţă de cei care întreabă şi se află astăzi în bănci, a capacităţii de a descoperi în fiecare elev şi student care sunt talentele naturale şi de a încerca să le dezvolte pe fiecare în parte pentru a-l orienta spre performanţă’, a menţionat ministrul Educaţiei.

Ecaterina Andronescu a participat miercuri, alături de secretarul de stat din Departamentul pentru Românii de Pretutindeni, Natalia Intotero, şi oficialităţi tulcene, la Şcoala de vară organizată la Sulina sub genericul ‘România mai aproape de tinerii ei’.
La eveniment participă zilele acestea circa 200 de bursieri ai statului român din Republica Moldova, acesta urmând să se încheie vineri, cu Ziua Limbii Române.

Promovabilitatea la prima sesiune a examenului de Bacalaureat din acest an a fost de aproape 44%, iar cea de la Evaluarea Naţională a fost de circa 62%. AGERPRES