Edata, companie orientata spre furnizarea de solutii de business process management, incepe anul 2009 cu o noua solutie dedicata organizatiilor preocupate de cresterea calitatii serviciilor si produselor pe care le livreaza catre client si, in acelasi timp, de reducerea costurilor ce apar de-a lungul proceselor de executie.

Este vorba despre o solutie de Project Monitoring.

Standardele internationale ce descriu normele pentru evaluarea nivelului de maturitate al unei organizatii stabilesc ca apartinand nivelului maxim de maturitate (nivelul 5) acea corporatie sau institutie care este capabila sa realizeze un monitoring automatizat prin process management (inovare si dezvoltare) si suport. Un management integrat al proiectelor sau activitatilor, insotit de risk management inseamna un nivel de maturitate 3 al organizatiei, iar daca pe baza tuturor acumularilor anterioare se potenteaza cantitativ initiativele de Project Management poate fi atins nivelul 4 gradului de maturitate.

Plecand de la aceste principii unanim recunoscute de specialistii in domeniu, sunt de preferat aplicatiile care permit monitorizarea activitatilor ca alternativa superioara la management-ul activitatilor. Ca exemplificare, se poate considera customer relationship management versus customer relationship monitoring, document management versus document monitoring sau project management versus project monitoring.

In principal, activitatile de management sunt deservite de aplicatiile software cu care utilizatorii interactioneaza din proprie initiativa. Utilizatorii, pentru a putea interactiona cu ele, au nevoie de o scolarizare prealabila. Saltul care trebuie facut pentru a trece la monitoring este punerea in functiune a unui sistem care sa preia initiativa gestionarii activitatilor respective si sa le transmita automat catre utilizatorii predefiniti. Totodata interesul este acela de a monitoriza timpii de reactie ai utilizatorilor si de a sesiza depasirile atunci cand ei nu reactioneaza in timp util la solicitarile sistemului.

„Pentru a ne asigura ca planul de proiect este respectat, ca timpii de executie sunt cei estimati, ca ne putem incadra in bugetele propuse si ca in final proiectul isi va atinge scopul atat din punct de vedere calitativ cat si cantitativ, este necesara implementarea unui sistem de monitorizare”, declara Cornel Vintila, General Manager Edata.

Monitorizarea proiectelor este metoda cea mai eficace prin care se pot detecta problemele aparute in fazele incipiente, cand inca se mai pot lua masuri de atenuare sau evitare (risk mitigation). „Monitorizand un proiect il putem face controlabil, evitand astfel situatia in care proiectul respectiv devine un consumator de resurse incontrolabil. Monitorizarea este aplicabila tuturor proiectelor, fie ca este vorba despre investitii publice sau private, despre cercetare, despre dezvoltarea unor solutii software sau despre simple implementari de proceduri intra- sau interdepartamentale in cadrul organizatiei”, completeaza Cornel Vintila.