Edu Networks îşi propune să aducă educaţia din România în top 10 în Europa până în 2035

Edu Networks – program naţional pentru reformarea educaţiei – îşi propune să aibă un impact real asupra a 50.000 de elevi din ţară şi să aducă educaţia din România în top 10 european până în anul 2035.

“Este primul program din România în care unele dintre cele mai relevante organizaţii din educaţie vor lucra pentru prima dată, împreună, în aceleaşi şcoli. Miza noastră e ca România să ajungă un sistem educaţional în top 10 Europa până în 2035. În momentul ăsta, ultimul studiu internaţional arată că România e pe locul penultim dintre 29 de ţări evaluate, din păcate, deci avem foarte multe de recuperat”, a declarat Andreea Nistor, de la Asociaţia pentru Valori în Educaţie, cu ocazia lansări proiectului.

În realizarea acestui program, desfăşurat iniţial pentru o perioadă de patru ani, vor fi implicate nouă organizaţii, peste 50 de mentori de business şi 68 de specialişti în educaţie. “Nevoile şcolilor din România sunt foarte diverse, în continuare, după 30 de ani de democraţie şi acces la fonduri şi la soluţii internaţionale, în România avem 42% rată de analfabeţi funcţionali în mediul rural la copii de 15 ani şi asta e un lucru îngrijorător. Încercăm să construim un context în care să dezvoltăm şcolile din România şi să le modernizăm şi asta trebuie să funcţioneze, din punctul nostru de vedere, chiar şi pentru şcolile care au cele mai mari provocări. Nu ne alegem doar luptele uşoare, nu alegem doar şcolile de la oraş, nu vrem să lucrăm doar cu şcolile care sunt în proximitatea noastră – am făcut un poll naţional prin care şcolile trebuiau să aplice şi, în funcţie de cât de mult şi-au dorit să fie parte din proiect, au fost admise”, a spus Andreea Nistor.

Ea a precizat că intenţia este ca, lucrând timp de patru ani cu şcolile care vor face parte din Edu Networks, acestea să se transforme şcoli-fanion. “O şcoală-fanion ar trebui să fie o şcoală excepţională şi, odată ce ea devine o şcoală foarte bună, să poată să fie un hub de resurse pentru şcolile regionale din jurul ei. Aceste şcoli vor lucra timp de patru ani cu noi, timp în care o să aibă interacţiuni mai mult decât lunare, adică o să fim colegii lor timp de patru ani. Lucrăm cu profesorii, părinţii şi administraţia. Ne adresăm şcolii şi antrenăm pe toată lumea din jurul ei, lucrăm inclusiv cu părinţii, o să lucrăm cu primarii, cu toată lumea care face parte din comunitate”, a mai spus Andreea Nistor.

Obiectivele principale ale proiectului sunt reducerea abandonului şcolar, a absenteismului şi analfabetismului funcţional. “Prin calitatea noastră de ONG nu vrem să ne substituim funcţiilor guvernamentale şi n-o să reuşim niciodată să lucrăm cu 7.000 de şcoli din România, dar ce putem să facem este să lucrăm cu suficient de multe şcoli, încât tot ceea ce facem noi să devină nişte poli de bune practici, care să aibă şi capacitatea să difuzeze în jurul lor, la nivel de judeţ şi la nivel de regiune, tot ceea ce înţelegem noi, o învăţare relevantă pentru copii”, a afirmat Andreea Nistor. AGERPRES