Elevi de la 32 de şcoli bucureştene au învăţat reguli de circulaţie în cadrul unui proiect

elevi_politist.jpgElevi din 32 de şcoli bucureştene au învăţat regulile de circulaţie în cadrul proiectului intitulat “Ora de educaţie rutieră”, derulat de Asociaţia Profesională a Poliţiştilor Locali “Al. I. Cuza” şi Poliţia Locală sector 3, în parteneriat cu Primăria sectorului 3, Inspectoratul Şcolar Bucureşti, Facultatea de Psihologie şi Ştiinţele Educaţiei din Universitatea Bucureşti şi Asociaţia “Împreună Pas cu Pas”.

Potrivit unui comunicat transmis joi, la finalul proiectului au fost chestionaţi 1.918 elevi de clasa a III-a, în urma centralizării datelor reieşind că aceştia cunosc foarte bine regulile de circulaţie, în special cele adresate pietonilor şi ştiu când să se adreseze organelor de poliţie. Acelaşi studiu, realizat în cadrul proiectului, arată că doar trei sferturi dintre copiii chestionaţi ştiu care sunt locurile unde se pot juca în siguranţă.

Totodată, 8% dintre elevi consideră că nu este obligatorie purtarea centurii de siguranţă atunci când se află pe bancheta din spate a unui autovehicul, iar 20% dintre aceştia nu cunosc culoarea semaforului la care autovehiculele trebuie să aştepte.

La întrebarea “când mă adresez poliţistului”, cei mai mulţi au răspuns: când s-au rătăcit, când ei sau altcineva sunt în pericol sau când au văzut o infracţiune, însă 9% consideră că poliţistul nu trebuie deranjat niciodată “pentru că s-ar putea să se supere”. “Faţă de anul trecut, am observat o creştere semnificativă a gradului de cunoaştere al copiilor, peste 94% dintre cei chestionaţi au ştiut regulile de circulaţie adresate în special lor şi cum trebuie să se comporte în calitate de pietoni. Anul trecut, doar 3 din 4 copii ştiau cum să traverseze, iar spre bucuria noastră, în ediţia din acest an, aproape toţi elevii ştiau cum trebuie să circule corect, cel puţin teoretic. Scopul proiectului este să le oferim copiilor o educaţie rutieră corespunzătoare şi să contribuim la reducerea numărului de accidente în care sunt implicaţi, în genere, pietonii”, a declarat psihologul Nicoleta Burlacu, preşedintele Asociaţiei “Împreună Pas cu Pas” şi coordonatorul studiului, citată în comunicatul de presă.

Chestionarul a fost aplicat elevilor de clasa a III-a, în perioada 16 – 20 noiembrie 2015, totalizând un număr de 1.918 elevi din 32 şcoli din sectorul 3, fiind un studiu parţial, care are drept scop verificarea cunoştinţelor acestor elevi cu privire la recunoaşterea semnelor de circulaţie, utilitatea şi rolul lor, precum şi rolul unui poliţist în raport cu pietonii. Dificultatea chestionarului este medie, conţinând un număr de opt întrebări, o parte fiind întrebări de tip grilă şi o parte cu răspuns deschis.
“Cunoştinţele teoretice bune şi foarte bune, care au reieşit din studiul realizat în rândul elevilor, vor fi valorificate şi prin acţiuni practice, realizate de copii împreună cu organele de poliţie, prin înfiinţarea Patrulei Şcolare”, se arată în comunicatul de presă. AGERPRES