unirea_pascani.jpgPe 29 octombrie, elevii Colegiului Tehnic “Unirea” Paşcani au organizat “Tîrgul Liceenilor Întreprinzători”, eveniment la care au participat aproximativ 200 de elevi din clasele a X-a, a XI-a, a XII-a şi a XIII-a, ce au prezentat peste 70 de produse create de ei în cadrul unor întreprinderi simulate.

“Tîrgul Liceenilor Întreprinzători” este una dintre activităţile din cadrul disciplinelor economie generală, educaţie antreprenorială şi economie aplicată, prin care se doreşte dezvoltarea şi cultivarea spiritului antreprenorial şi dezvoltarea de abilităţi şi competenţe necesare întreprinzătorilor în rândul elevilor.

“Părerea mea este că antreprenoriatul şi economia se pot învăţa cu adevărat doar prin practică. Partea teoretică trebuie integrată în activităţi concrete, prin care elevii să fie motivaţi să aplice ceea ce învaţă, nu doar să reţină definiţii şi concepte. Târgul a reprezentat pentru elevi oportunitatea de a experimenta, dar a fost şi o metodă de evaluare a ceea ce au învăţat până în prezent la orele de economie sau antreprenoriat. Sâmbătă am văzut multă creativitate, unii elevi s-au remarcat prin inovativitate, alţii chiar au decis că trebuie să-şi deschidă o afacere. Am observat şi care sunt aspectele ce trebuie îmbunătăţite, câteva dintre ele fiind relaţia cu clienţii, lucrul în echipă, adaptabilitatea la situaţii de criză”, a declarat coordonatorul evenimentului, profesorul Mihaela Diana Podariu.

Evenimentul a urmărit, pe lângă alte obiective ce ţin de dezvoltarea personală şi profesională a elevilor, să simuleze economia de piaţă; a existat concurenţă între firmele prezente (mai ales în domeniul producţiei de accesorii şi obiecte de design interior), a fost prezent şi statul (reprezentat de profesor) care nu a intervenit, ci cel mult a oferit stimulente (puncte bonus) pentru întreprinzătorii performanţi; au existat consumatori, uneori şi clienţi dificili; elevii au fost nevoiţi să negocieze, să se asocieze cu alte întreprinderi deoarece oferta de spaţii comerciale (mese) era limitată etc.

Oferta întreprinzătorilor liceeni a fost variată: accesoriile şi obiectele de design interior au fost cele mai întâlnite produse. Obiectele prezente la standurile elevilor au fost: linguri din lemn, tablouri gravate pe sticlă, brăţări, cercei, păpuşi din lemn pictat sau aţă, tablouri din seminţe, un leagăn din lemn în miniatură, mingi antistres, papioane, genţi hand-made, origami, caricaturi, huse de telefon, skateboard, pernuţe, suporturi de pixuri, eşarfe, coşuleţe, preşuri din pănuş, felicitări, sticle ornate, fluturaşi împletiţi sau din dantelă etc. Unul dintre standuri, pentru a atrage clienţii, a avut şi 2 dihori împăiaţi, realizaţi de tatăl unui întreprinzător, produse care au reprezentat puncte de atracţie, mai ales pentru clienţii de vârsta a 3-a, care au găsit astfel o oportunitate de a depăna amintiri şi de a socializa.