Elevii covasneni vor reducerea orelor de curs

Elevii din judetul Covasna cer reducerea numarului orelor de curs si acordarea alocatiei de stat pana la finalizarea studiilor.
Consiliul elevilor din judetul Covasna a intocmit o lista cu amendamente la noua Lege a invatamantului, in care se face referire, printre altele, la necesitatea limitarii cursurilor la maximum 4 ore pe zi in ciclul primar, 5 ore la cel gimnazial si 6 ore la cel liceal, mentionandu-se ca problema esentiala a sistemului de invatamant o constituie suprasolicitarea elevilor.

Consiliul elevilor covasneni doreste, de asemenea, ca limba si literatura romana sa fie predata dupa programe scolare si manuale elaborate in mod special pentru minoritatile nationale, iar temele si subiectele pentru examenele de bacalaureat sa fie traduse in timp util si sa ajunga simultan cu cele in limba romana la cunostinta candidatilor.

Elevii covasneni s-au gandit si la bani, formuland propunerea ca alocatia de stat pentru copii sa se acorde pana la finalizarea studiilor si nu doar pana la implinirea varstei de 18 ani.

Lista va fi completata saptamana aceasta si cu alte propuneri, dupa care va fi transmisa Ministerului Educatiei, Cercetarii si Tineretului, care a lansat o dezbatere publica pe tema proiectului Legii invatamantului ce urmeaza a fi inaintata Parlamentului.

Seful Inspectoratului Scolar Judetean Covasna, Irma Keresztely, a recunoscut in urma cu cateva luni ca elevii sunt surmenati din cauza programei scolare supraincarcate. Aceasta a declarat ca pe langa cele 6-7 ore petrecute la scoala, elevii mai au si teme pentru acasa, ceea ce face ca programul lor sa fie foarte aglomerat, si a lansat ideea ca si in Romania ar trebui introdus un sistem de invatamant mai flexibil, care sa se axeze pe dezvoltarea competentelor si abilitatilor copiilor, si nu exclusiv pe transferul de informatii.

Seful Autoritatii de Sanatate Publica Mures, Silviu Morariu, semnalase, de asemenea, anul trecut, ca in randul elevilor se inregistreaza tot mai multe cazuri de surmenaj si ca sunt situatii in care un elev ajunge sa munceasca mai mult decat un adult, adica peste opt ore zilnic.