Elevii din mai multe unităţi de învăţământ din Alba vor participa la lecţii cu un caracter interactiv, bazat pe multe jocuri de rol, în cadrul unui proiect implementat de Centrul de Prevenire, Evaluare şi Consiliere Antidrog (CPECA) Alba, principalul obiectiv fiind de a dezvolta în rândul acestora aptitudini specifice şi resurse de care au nevoie pentru a rezista influenţelor sociale, de a înţelege corect cunoştinţele despre droguri şi efectele lor asupra sănătăţii individuale şi colective. Proiectul „Necenzurat„, derulat pe durata celui de al doilea semestru în 12 licee şi şcoli generale din Alba Iulia, Sebeş, Pianu de Sus şi Vinţu de Jos, este implementat de specialişti ai CPECA Alba şi de psihologii şcolari din unităţile de învăţământ în cauză.

Conform celor mai recente cercetări, pentru cei mai mulţi adolescenţi consumul de droguri este parte a unui stil de viaţă. „Aceasta înseamnă că există o importantă influenţă socială asupra consumului de tutun, alcool sau alte droguri. Noile forme de prevenire utilizează programe de instruire bazate pe abilităţi sociale inteligibile, unde comportamentele sociale sunt introduse şi exersate, ajutând astfel la creşterea rezistenţei la presiunea grupului de egali, la îndemnul de a consuma droguri. Scopul acestei abordări este de a dezvolta, în rândul elevilor de 12-14 ani, aptitudini specifice şi resurse de care au nevoie pentru a rezista influenţelor sociale, de a înţelege corect cunoştinţele despre droguri si efectele lor asupra sănătăţii individuale şi colective”, menţionează CPECA Alba.

Metodele interactive utilizate în proiectul ,,Necenzurat” sunt axate pe intensificarea abilităţii de a integra relaţiile sociale şi o puternică reţea socială este antrenată în modul de abordare a drogurilor, a consumului de droguri şi a urmărilor acestuia. Proiectul este compus din 12 lecţii, ce au un caracter interactiv, dinamic, bazat pe multe jocuri de rol, exerciţii practice care stimulează creativitatea, invită participanţii la reflexie, dezvoltă o atitudine critică la adresa comportamentului adictiv şi îmbogăţesc cunoştinţele despre substanţele psihoactive şi efectele acestora asupra dezvoltării psihosomatice. AGERPRES