Seminariile cu tema „Educatia si protectia elevilor in caz de cutremur”, organizate de Crucea Rosie Romana si Petrom, incepute anul trecut in scolile din Bucuresti, vor continua si in 2008, gazda seminarului de pe 15 ianuarie fiind Scoala Generala nr. 117 din Capitala.
La seminarii, elevii sunt instruiti cum sa reactioneze in caz de cutremur si vor asista la demonstratii practice, realizate de experti seismologi romani si japonezi de la Japan International Cooperation Agency (JICA). Demonstratiile sunt realizate cu un minisimulator mobil de cutremure, numit „bururu”, si cu un simulator de tip carucior, cu modele si structuri de case din lemn, cu ajutorul caruia se poate observa efectul diferentiat al oscilatiilor. Cursurile sunt precedate de un exercitiu practic de interventie in caz de cutremur.

Seria seminariilor dedicate educatiei in caz de cutremur se incheie cu un concurs de desen, care are ca tematica viziunea elevilor asupra posibilitatii prevenirii dezastrelor ce s-ar produce in urma unui seism. Castigatorul marelui premiu va petrece doua zile in parcul de distractii DisneyLand – Paris, iar castigatorii locurilor II si III vor primi biciclete, jocuri si dulciuri.

Pana in prezent, un numar de 600 elevi si liceeni de la cinci scoli din Bucuresti au participat la cursuri de educatie in caz de cutremure: Scoala Generala nr. 150, Liceul Jean Monnet, Scoala 84, Scoala 39, Scoala Generala nr. 98 „Avram Iancu”.

Ca si in cazul acestor unitati, elevii de la Scoala Generala nr. 117 vor primi manualul de educatie in caz de cutremur, realizat de Crucea Rosie Romana, in parteneriat cu Petrom si cu sprijinul JICA – INCERC, avizat de Ministerul Educatiei, Cercetarii si Tineretului.

Proiectul „Educatia si protectia elevilor in caz de cutremur” este parte componenta a „Campaniei Nationale de Prevenire a Dezastrelor”, initiata impreuna cu Petrom, in anul 2005. Obiectivul principal al campaniei este imbunatatirea capacitatii de reactie a comunitatilor expuse riscurilor de dezastre. Prin acest parteneriat mii de oameni au beneficiat de suport informational si material pentru a dezvolta o „cultura a prevenirii dezastrelor”.