Reprezentanţii Agenţiei Române de Asigurare a Calităţii în Învăţământul Preuniversitar au prezentat luni unui număr de 10 persoane cu funcţii de decizie din domeniul educaţional – directori şi inspectori şcolari – din Spania, Franţa, Polonia, Belgia şi Germania mecanismele de asigurare a calităţii în învăţământul preuniversitar, a declarat directorul ARACIP, Şerban Iosifescu.

Potrivit acestuia, oaspeţii străini au fost interesaţi de modul de selecţie, formare şi utilizare de către ARACIP a experţilor evaluatori, de ceea ce se întâmplă cu şcolile româneşti care nu întrunesc standardele în materie, dar şi de relaţia agenţiei cu inspectoratele şcolare.

„Este prima vizită de acest gen. Şi experţii români au făcut vizite în Portugalia, Scoţia, Spania. Agenţia Română de Asigurare a Calităţii în Învăţământul Preuniversitar a organizat, în perioada 11 – 15 octombrie, la Bucureşti, o vizită de studiu pentru 10 persoane cu funcţii de decizie din domeniul educaţional – directori şi inspectori şcolari – din 5 ţări europene – Spania, Franţa, Polonia, Belgia, Germania”, a spus reprezentantul ARACIP. Potrivit acestuia, vizita urmăreşte schimbul de experienţă pe tema mecanismelor şi instrumentelor de asigurare a calităţii în învăţământ.


Totodată, vizita, atribuită ARACIP spre organizare de Centrul European pentru Formare şi Dezvoltare Profesională, centru de referinţă pentru educarea şi formarea profesională în cadrul Uniunii Europene, a fost inclusă în catalogul vizitelor de studiu 2010-2011 şi se va constitui într-un forum de discuţii, schimburi de idei şi oportunităţi de învăţare reciprocă, în jurul conceptelor de autonomie, evaluare, asigurarea calităţii.


Programul diversificat al vizitei îşi propune să acopere nevoia de informare a experţilor şi decidenţilor europeni în legătură cu sistemul educaţional din România, prin deplasări la trei unităţi de învăţământ de referinţă din Bucureşti, două publice şi una privată: Colegiul Naţional „Sfântul Sava”, Colegiul „Media” şi Colegiul UCECOM „Spiru Haret”. Acest tip de activitate urmăreşte creşterea şi îmbunătăţirea fluxului de informaţii între statele membre ale Uniunii Europene, constituind, de altfel, o componentă de învăţare pe tot parcursul vieţii, susţine MECTS. AGERPRES