bosch.jpgÎn urma succesului înregistrat anul trecut de campania Bosch “Alege accesoriile potrivite. Piesele auto Bosch pentru maşina ta”, concernul german a decis continuarea campaniei de conştientizare a conducătoarelor auto asupra importanţei în trafic a anumitor accesorii auto.

Astfel, după ce în 2009 a pus accent pe ştergătoare, acumulatori şi becuri, în 2010 vine rândul altor accesorii. Prima parte a campaniei Bosch, care se desfăşoară în lunile aprilie şi mai 2010, îşi propune să evidenţieze importanţa filtrelor de habitaclu.

Bosch este prima companie din domeniul pieselor şi echipamentelor auto care s-a adresat exclusiv femeilor. Campania de conştientizare a concernului german pune accent pe diferite produse care au o contribuţie importantă la siguranţa, sănătatea şi confortul şoferului şi a pasagerilor, Bosch ştiind că pentru femei, aceste elemente sunt esenţiale. Firma germană a ales ca în lunile aprilie şi mai să pună accent pe filtrele de habitaclu, deoarece calitatea îmbunătăţită a aerului sporeşte capacitatea de concentrare a şoferului şi ajută la protejarea sănătăţii copiilor, Bosch recomandând schimbarea filtrului la sfârşitul fiecărei ierni.

Protejarea sănătăţii copiilor
Pe parcursul deplasării, autoturismul absoarbe aerul din exterior asemeni unui aspirator. Astfel, noxele autovehiculelor care rulează în faţă, particulele fine de praf, polenul şi bacteriile, ozonul şi oxidul de azot pot pătrunde în habitaclu. În traficul urban, în special, concentraţia acestor substanţe atât de nocive pentru sănătate poate fi mult mai mare în interiorul autovehiculului, decât pe marginea carosabilului.

Mai ales pentru copii, o concentraţie prea mare de emisii poluante poate fi dăunătoare. În cazul familiilor cu copii mici, prevenirea îmbolnăvirilor ocupă un rol important. Din acest motiv, specialiştii Bosch vor să atragă atenţia prin această campanie că înlocuirea anuală a filtrului de habitaclu asigură o reducere semnificativă a factorilor nocivi din habitaclu pe parcursul întregului an.

Filtru de habitaclu

Majoritatea autoturismelor sunt echipate cu filtre de habitaclu care protejează pasagerii împotriva emisiilor poluante din aerul admis în autovehicul. Maşinile cu instalaţie de climatizare, de exemplu, sunt echipate întotdeauna şi cu un filtru de habitaclu. Dacă filtrele sunt uzate din cauza substanţelor nocive captate, acestea nu îşi mai pot îndeplini funcţia de filtrare. În plus, substanţele nocive acumulate formează un mediu propice pentru dezvoltarea mucegaiului şi a bacteriilor. Particulele filtrate sunt, în acest caz, eliberate cu aerul distribuit în interiorul maşinii. Din această cauză, Bosch şi majoritatea producătorilor de automobile recomandă schimbarea filtrului de habitaclu la 15.000 km, pentru a asigura în interiorul autovehiculului un aer proaspăt şi sănătos.

Calitatea aerului este esenţială deoarece afectează direct capacitatea de concentrare a şoferului. Deoarece, în timpul toamnei şi iernii, filtrul de interior este puternic solicitat din cauza umidităţii, iar odată cu începerea sezonului de răspândire a polenului, capacitatea de filtrare trebuie să poată fi utilizată la maxim, Bosch recomandă schimbarea filtrului la sfârşitul fiecărei ierni.

Filtrele de habitaclu Bosch sunt disponibile în două game: standard sau cu carbon activ. Filtrele de habitaclu standard absorb până la 100% din polenul şi particulele de praf. Filtrele de habitaclu cu carbon activ aduc un plus de confort pasagerilor, prin stratul suplimentar de carbon activ care absoarbe gazele şi substanţele dăunătoare.