genesys_logo.jpgAfirma Sorin Baltag, CEO GENESYS SYSTEMS si Diana Apostol-Ojica Marketing Manager GENESYS SYSTEMS, in cadrul unui interviu acordat in exclusivitate Portalului National de Administratie Publica, www.Administratie.ro.

Aceastia estimeaza ca in urmatoarea perioada ponderea volumului realizat de companie prin proiectele din sectorul public va creste, ca urmare fireasca a recentei diversificari a ofertei de solutii, servicii si aplicatii software dedicate institutiilor publice.

– GENESYS SYSTEMS activeaza pe piata IT&C din Romania de mai bine de 15 ani. Prezentati-ne pe scurt compania. Care este profilul sau si care au fost, de-a lungul timpului cele mai importante etape de dezvoltare prin care GENESYS a trecut?

– Fondata in 1994 compania GENESYS SYSTEMS a acumulat si a dezvoltat competente deosebite in domeniul IT&C, pozitionandu-se ca furnizor de servicii profesionale, solutii, sisteme complexe si de aplicatii software. In anul 2006 a avut loc separarea diviziilor existente in cadrul companiei, cea de vanzari indirecte (distributie) si vanzari directe (solutii de business care includ sisteme IT integrate si aplicatii software), creandu-se astfel doua companii distincte, cu echipe, tinte si obiecte de activitate diferite: GENESYS DISTRIBUTIE si GENESYS SYSTEMS.

Compania GENESYS SYSTEMS are o strategie bazata pe intergrarea celor patru „S” (Solutii, Sisteme, Servicii, Software) iar ca urmare a numeroaselor certificari si parteneriate pe care le-a obtinut de-a lungul timpului, detine numeroase compentente pentru serviciile IT&C profesionale aflate in portofoliul sau.

Astfel, GENESYS SYSTEMS ofera clientilor sai o gama larga de aplicatii software dezvoltate in-house sau aplicatii software third-party, servicii profesionale, solutii si sisteme adaptate nevoilor de business ale companiilor, deruland peste 2000 de proiecte, realizate direct sau impreuna cu partenerii sai locali si internationali.

Pe parcursul celor 15 ani de activitate, GENESYS SYSTEMS a reusit sa acumuleze o experienta deosebita in proiectarea si implementarea de solutii complexe, de sisteme si infrastructuri care includ intreaga gama de produse IT&C: computere, periferice si echipamente de stocare, echipamente de comunicatie, cablare structurata si electroalimentare, produse si aplicatii software.

Putem distinge cateva etape importante in acesti 15 ani: 1994-1998 pentru realizarea de parteneriate solide cu companii producatoare de echipamente si produse de infrastructura IT ca AMP Netconnect, Citrix, Allied Telesis, Eaton, Newave si altele, cu ajutorul carora am realizat proiecte importante. Apoi a urmat dezvoltarea competentelor in domeniul aplicatiilor software bazate pe Java si .NET, intre 1999 si 2003, perioada in care am inceput primele mari proiecte de solutii software. Perioada 2004 – 2009 a fost marcata de parteneriatul cu DELL, GENESYS SYSTEMS fiind in toti acesti ani cel mai important integrator de solutii DELL in Romania si deschizand filiale in Timisoara si Cluj-Napoca. In ultimii trei ani am incheiat si alte parteneriate importante, cu Microsoft, Metratech si Ni(2) in domeniul aplicatiilor software, cu EMC, Cisco, APC, VMware, Symantec si HP, in scopul diversificarii ofertei si competentelor noastre.

– Catre ce domenii de activitate va indreptati din punct de vedere al ofertei de solutii si servicii? Abordati mai mult zona bussines decat sectorul public?

– GENESYS SYSTEMS ofera o gama larga de SOLUTII la cheie, solutii enterprise si custom precum si SERVICII profesionale de tipul: Enterprise 4S – pentru organizatiile care detin echipamente „mission-critical”; Business 4S – servicii de outsourcing IT&C; Call 4S – pachete de servicii de asistenta tehnica; Task 4S – servicii specializate; Training 4S – organizare de workshop-uri, cursuri de specializare; Rent 4S – inchiriere de echipamente IT&C si Host 4S – hosting pe serverele din Centrele de Date.

Echipa GENESYS SYSTEMS a derulat numeroase contracte si a realizat peste 2000 de proiecte pentru companii, institutii si societati din Romania, asigurand clientilor sai servicii complete, pe termen lung, atat in sectorul public (Administratie Centrala si Locala) cat si in sectorul privat, cei mai reprezentativi clienti fiind din urmatoarele verticale de afaceri: Financiar – Bancar, Productie, Comert, Servicii, Media, Telecomunicatii, Utilitati si Transporturi.

Sectorul privat reprezinta aproximativ 90% din volumul total realizat iar sectorul public diferenta de circa 10%. Estimam ca in urmatoarea perioada ponderea volumului realizat prin proiectele din sectorul public va creste, ca urmare fireasca a recentei diversificari a ofertei de solutii, servicii si aplicatii software dedicate institutiilor publice.

– Spuneti-ne cateva cuvinte despre solutiile si serviciile oferite de GENESYS SYSTEMS clientilor sai.

– Portofoliul GENESYS SYSTEMS include o gama variata de sisteme si solutii de infrastructura IT&C (centre de date, virtualizare servere, stocare date, retele de computere, electroalimentare, cablare structurata, sisteme voce/date, achizitie date si control de proces), aplicatii software (portaluri Web, aplicatii e-business, solutii CRM, SCM, ERP, DMS, EAM, ECM, Billing, Network Inventory si altele), precum si o gama completa de servicii hardware si software, astfel incat sa putem raspunde diverselor solicitari ce vin din partea clientilor si a potentialilor clienti.

In contextul economic actual, s-a cunoscut o crestere a cererii pentru dezvoltarea si integrarea aplicatiilor software, datorita avantajelor de natura tehnica, manageriala si financiara pe care le obtin companiile si institutiile in care sunt implementate aceste aplicatii.

GENESYS SYSTEMS, ca dezvoltator si integrator de aplicatii software, pune la dispozitia clientilor actuali si potentiali o gama variata de aplicatii software dezvoltate in house, pentru: managementul operational al activelor (GESY-PRO EAM), realizarea si managementul continutului unui site web (GESY-PRO WEB), lansarea, transmiterea si procesarea online a comenzilor clientilor (GESY-PRO B2B), precum si aplicatii third party, ca urmare a numeroaselor parteneriate incheiate cu lideri internationali in domeniu. Dintre aplicatiile third party pe care le implementeaza echipa GENESYS SYSTEMS, mentionam: Microsoft Dynamics CRM – aplicatie de management al relatiilor cu clientii, Microsoft Dynamics AX – aplicatie software de tip ERP, pentru planificarea resurselor companiei, Metranet – platforma de taxare, billing, impartire a beneficiilor si gestionare a clientilor, EMC Smarts – solutii pentru stocarea, administrarea si mentinerea unui inventar riguros al infrastructurii IT, N(i)2 – solutii pentru administrarea eficienta a infrastructurii IT&C existente.

– Cati clienti sa afla pana la acest moment in portofoliul companiei pe care o reprezentati? Puteti sa ne dati cateva exemple edificatoare in acest sens?

– In prezent GENESYS SYSTEMS are peste 300 de clienti activi in principalele verticale de business (financiar, industrie, servicii, utilitati, administratie) dintre care putem mentiona: Bancpost, Unicredit Tiriac, MKB Romexterra, Emporiki Bank, Agrana Romania, Cristim, Caroli, Unilever, Honeywell, Schlumberger, Medihelp International, Verida Credit IFN, BDO Conti Audit, RomTelecom, UPC, Orange, Alcatel, Freescale Semiconductor, RCS & RDS, Hidroelectrica, OMV, Flash Lighting Services, Rompetrol, Transelectrica, Petrom, Ministerul Justitiei, Serviciul Roman de Informatii, Ministerul Finantelor Publice, Senatul Romaniei.

– Ati colaborat pana acum cu institutii din administratia publica din Romania? Ce solutii sau servicii le puteti oferi celor care fac parte din acest domeniu?

– In special in ultimii 10 ani am realizat o serie proiecte in sectorul public, si putem mentiona contracte cu Ministerul Justitiei, Ministerul Educatiei, ANAF, Transelectrica, Hidroelectrica, cu unitati militare si alte institutii. Datorita gamei largi de produse si servicii (de la cablare structurata, la networking, la computere si aplicatii software) am reusit sa raspundem de fiecare data solicitarilor venite din partea institutiilor de stat, oferind solutii si servicii de cel mai inalt nivel calitativ si castigand o parte din licitatiile la care am luat parte.

– Ce departament din cadrul GENESYS SYSTEMS a fost cel mai profitabil anul trecut si care sunt asteptarile dumneavoastra pentru finalul acestui an? Sunteti de parere ca veniturile companiei vor avea de suferit de pe urma crizei economico-finaciare?

– GENESYS SYSTEMS a incheiat de-a lungul timpului numeroase contracte care au avut la baza realizarea de sisteme de cablare structurata, sisteme de electroalimentare, o gama variata de servicii profesionale, vanzarea de computere, de storage precum si dezvoltarea si implementarea a numeroase aplicatii software. Din acest motiv nu putem afirma ca un anumit departament din cadrul companiei noastre a fost mai profitabil decat altul, deoarece reprezentantii GENESYS SYSTEMS lucreaza in echipa, reusind astfel sa raspunda cat mai bine si mai prompt solicitarilor clientilor.

Nu putem spune ca nu am fost afectati de criza economica. Inca de la inceputul acestui an ne-am confruntat cu reticenta unora dintre clientii nostri de a mai investi in IT la nivelul la care o faceau in anii precedenti, acest lucru resimtindu-se in volumul de contracte incheiate si in cifra de afaceri, redusa cu circa 10% fata de perioade similare din 2007-2008. Speram insa ca prin pachetele de servicii si prin aplicatiile software pe care le-am adaptat la noile cerinte ale pietei sa reusim sa revenim in scurt timp la nivelul de business cu care eram obisnuiti in acea perioada.

– Ce noutati pregatiti clientilor dumneavoastra in perioada urmatoare? La ce se pot astepta acestia in materie de aplicatii software?

– Ca dezvoltator si integrator software, GENESYS SYSTEMS dezvolta o gama larga de aplicatii software menite sa raspunda cerintelor de business din ce in ce mai variate ce vin din partea clientilor si a potentialilor clienti.

Avand la baza nucleul de dezvoltare Gesy Framework, realizat de echipa de dezvoltare software a companiei, a fost creata suita GESY-PRO, care cuprinde aplicatii de tip EAM, CMS, WEB, e-business precum si aplicatii custom, desktop sau web. Suita GESY-PRO va fi completata cu noi aplicatii, atat de tip SCM (pentru managementul lantului de distributie), cat si de tip HRM (pentru managementul resurselor umane din cadrul unei organizatii).

Atat suita de aplicatii proprii cat si aplicatiile third party implementate de GENESYS SYSTEMS se pot integra rapid cu alte aplicatii existente in cadrul companiei-client, in functie de cerintele de business intalnite.

O facilitate importanta pe care o oferim clientilor interesati de implementarea de aplicatii software consta in posibilitatea demararii si derularii de proiecte cu finantare din fondurile europene, echipa GENESYS SYSTEMS oferind gratuit consultanta tehnica necesara alegerii solutiei.

GENESYS SYSTEMS are in vedere incheierea de noi parteneriate precum si dezvoltarea de noi aplicatii software performante, toate acestea in vederea satisfacerii cerintelor din ce in ce mai exigente ale clientilor.

– De-a lungul timpului, valoarea solutiilor si serviciilor oferite de GENESYS SYSTEMS a fost recunoscuta si premiata, cu numeroase ocazii. Spuneti-ne va rog, cateva cuvinte despre certificarile obtinute de companie pana in acest moment?

– Certificarile obtinute de GENESYS SYSTEMS au venit ca o recunoastere din partea partenerilor nostri de business. Competentele si certificarile obtinute de GENESYS SYSTEMS sunt recunoscute la nivel international si garanteaza realizarea cu succes a fiecarui proiect. Astfel GENESYS SYSTEMS este: CITRIX Solutions Advisor, MICROSOFT Gold Certified Partner, MICROSOFT Certified Business Solutions Partner, DELL Enterprise Advanced Solutions Partner, DASP (DELL Authorized Service Partner), EMC Smarts Partner, EMC Velocity Affiliate Partner, EMC Gold Service Partner, VMWare Solution Provider, Metratech Partner, N(i)2 Value Added Reseller, Symantec Registered Partner, Cisco – Select Certified Partner, Business Partner AMP Netconnect, Partener Autorizat Fluke Networks, Authorized Service Partner: EATON POWERWARE; NEWAVE, REDi, ELCOS; VISA.