Dascălii şcolii gimnaziale nr. 30 „Gheorghe Ţiţeica” din Constanţa au intrat în grevă japoneză, vineri, fiind nemulţumiţi de intenţia Consiliului Local Municipal şi a Inspectoratului Şcolar Judeţean de a include în structura unităţii de învăţământ şcoala gimnazială nr.6 „Nicolae Titulescu”.

Cadrele didactice consideră că luarea respectivei măsuri ar avea consecinţe „defavorabile” asupra şcolii în care aceştia îşi desfăşoară activitatea. „În primul rând, prestigiul câştigat în timp de Şcoala Gimnazială Nr. 30 ‘Gheorghe Ţiţeica’ Constanţa se datorează muncii asidue a cadrelor didactice implicate. O astfel de măsură ar distruge capitalul pozitiv de imagine pe care instituţia l-a dobândit datorită calităţii actului educativ oglindit în rezultatele elevilor noştri la Evaluări Naţionale, concursuri şi olimpiade. În al doilea rând, fuziunea presupune preluarea cheltuielilor pentru plata utilităţilor, salariilor şi a altora suplimentare de către Şcoala Gimnazială Nr. 30 ‘Gheorghe Ţiţeica’ Constanţa ce, conform finanţării per-capita, dispune de sume mai mari decât Şcoala Gimnazială Nr. 6 ‘Nicolae Titulescu’. În timp s-au făcut numeroase investiţii prin finanţare bugetară şi extrabugetară, dar aceasta nu-şi permite susţinerea unei alte structuri, deoarece deja grădiniţa-structură existentă ‘Hensel şi Gretel’ necesită, an de an, cheltuieli de reabilitare”, se afirmă într-un memoriu transmis de dascălii şcolii nr.30 Inspectoratului Şcolar Judeţean Constanţa.

Profesorii susţin că nu au fost informaţi şi consultaţi referitor la intenţia pe care o au CLM şi ISJ. „Ţinem să precizăm că am aflat despre această hotărâre miercuri, 13.01.2016, din surse neoficiale, ceea ce ne îndreptăţeşte să considerăm că a existat intenţia de a ne pune în faţa unui fapt împlinit. Prin urmare, considerăm că nu s-a acordat importanţă informării necesare într-un astfel de demers complex, ce vizează cadre didactice, elevi şi părinţi, ca parteneri sociali într-un dialog deschis şi transparent. În concluzie, vă rugăm să reanalizaţi această situaţie care are numeroase aspecte delicate şi să nu luaţi o hotărâre care, în timp, nu ar avea decât efecte negative pentru elevi, părinţii acestora şi pentru cadrele didactice”, au menţionat dascălii.

Conform acestora, clasele şcolii „Gheorghe Ţiţeica” au deja un număr mare de şcolari, derularea procesului instructiv-educativ făcându-se „cu un efort foarte mare şi cu implicare din partea cadrelor didactice care au chiar şi clase de 34, 35 şi 36 de elevi”.

Reprezentanţii ISJ Constanţa au informat că propunerea comasării celor două şcoli a venit din partea CLM Constanţa, ISJ emiţând un aviz de conformitate în acest sens, în condiţiile în care şcoala nr. 6 „Nicolae Titulescu”, cu un număr de 270 de elevi şi preşcolari, nu mai îndeplineşte condiţiile legale de a avea personalitate juridică. „Conform calendarului, până la data de 25 noiembrie 2015, Inspectoratul Şcolar Judeţean Constanţa a solicitat autorităţilor administraţiei publice locale proiectul privind reorganizarea reţelei şcolare a unităţilor de învăţământ preuniversitar pentru anul şcolar 2016-2017, în vederea fundamentării proiectului planului de şcolarizare. Consiliul Local al municipiului Constanţa a răspuns acestei adrese a Inspectoratului Şcolar Judeţean Constanţa luni, 11.01.2016, solicitând avizul conform pentru reţeaua şcolară ce conţine o singură modificare faţă de cea existentă şi anume arondarea Şcolii Gimnaziale Nr. 6 ‘N. Titulescu’ – ca structură – Şcolii Gimnaziale Nr. 30 ‘Gheorghe Ţiţeica’, începând cu anul şcolar 2016-2017. Neexistând nicio problemă de legalitate, Consiliul de administraţie al Inspectoratului Şcolar Judeţean a acordat astăzi, 15 ianuarie 2016, avizul conform”, potrivit unei informări a ISJ Constanţa.

La o întâlnire a membrilor consiliului de administraţie, dascălilor şi unora dintre părinţi, desfăşurată vineri la şcoala gimnazială nr.30 „Gheorghe Ţiţeica”, Marioara Cojoc, reprezentantă a comisiei de învăţământ a CLM Constanţa, a dat asigurări că unitatea şcolară va rămâne structură de sine stătătoare, fără a fi comasată cu o altă şcoală. AGERPRES