Institutul National de Administratie (INA) a propus Guvernului elaborarea unui act normativ care sa ii oblige pe directorii de scoli sa se perfectioneze in domeniul achizitiilor publice si managementului bugetar.
Motivul propunerii, dupa cum sustin reprezentantii INA, il constituie „situatia deplorabila a imobilelor scolare de la inceputul anul scolar 2007-2008, situatie care denota lipsa de pregatire a managerilor de scoli”. Totodata, INA a propus crearea de parteneriate cu inspectoratele scolare in vederea perfectionarii managerilor de scoli.

Domeniile in care managerii de scoli s-ar impune sa se perfectioneze sunt achizitii publice, comunicare si relatii publice, fonduri structurale, management de proiect, planificare strategica, abordari moderne in bugetare si finantare.

„Deficientele semnalate in reabilitarea scolilor cu ocazia deschiderii noului an scolar a tras un veritabil semnal de alarma referitor la slaba pregatire a personalului responsabil cu procedurile de achizitii publice, a planificarii neadecvate si a folosirii ineficiente a banului public”, se afirma in comunicat.
In opinia INA, perfectionarea managerilor de scoli ar conduce la remedierea pe viitor a situatiei imobilelor din invatamantul preuniversitar si la un management performant in scolile publice.