Inovaţii Bosch pentru atelierele de service: noul stand de testare Bosch EPS 708 pentru sistemele common rail

bosch_eps_708_mica.jpgBosch lansează Bosch EPS 708, noua sa inovaţie pentru atelierele de service. EPS 708 a fost proiectat special pentru injectoarele common-rail şi pentru pompele de înaltă presiune, putând efectua teste la presiuni de până la 2200 bar.

Mai mult, Bosch a conceput în premieră mondială absolută, o metodă de testare pentru determinarea variaţiilor de la o injecţie la alta (shot-to-shot), iar acest test extrem de precis va permite atelierelor de service să identifice erorile specifice injectoarelor common-rail. Bosch a creat setul de testare a injectoarelor CRI Piezo pentru standurile EPS 815 şi EPS 708, care permite atelierelor de service să testeze injectoarele piezo pentru autoturisme, fabricate de Bosch, Denso şi Siemens/Continental.

În prezent, este în curs de dezvoltare metoda de testare a injectoarelor Delphi. Bosch a dezvoltat şi un nou sistem de prindere pentru injectoarele common-rail de autoturisme şi autovehicule comerciale, care reduce timpul de instalare al componentelor diesel pe standul de testare.

Presiunile de injecţie ale motoarelor diesel moderne au crescut permanent în ultimii câţiva ani. Standardul actual este de 2000 bar, dar această valoare va creşte în viitor. Din acest motiv, noul stand de testare Bosch al componentelor diesel, EPS 708, proiectat special pentru injectoarele common-rail şi pentru pompele de înaltă presiune, poate efectua teste la presiuni de până la 2200 bar. În plus, standul de testare este echipat pentru a face faţă evoluţiei ulterioare a tehnologiei diesel common-rail, având în vedere că noua rampă este proiectată pentru presiuni de până la 2500 bar. Noua rampă poate fi montată şi pe standul EPS 815, mărind astfel presiunea maximă de testare. Bosch a dezvoltat, de asemenea, un nou set de testare pentru injectoarele piezo, mărind domeniul de verificare al componentelor common-rail în service-urile auto.

Intervale de montare mai scurte, siguranţă sporită şi service îmbunătăţit

Noul stand de testare pentru componentele diesel, EPS 708, va permite atelierelor de service să testeze injectoarele common-rail şi pompele de înaltă presiune fabricate atât de Bosch, cât şi de către alţi producători. Pentru componentele Bosch este posibilă evaluarea pentru acordarea garanţiei. Standul de testare este prevăzut cu un sistem de răcire integrat, care reduce semnificativ consumul de apă al service-ului auto. Răcirea convenţională cu apă este, de asemenea, disponibilă opţional. Cantităţile injectate sunt măsurate electronic, iar presiunea de alimentare a pompei şi alimentarea cu ulei de ungere sunt, de asemenea, reglate electronic.

Zona de lucru a standului de testare este acoperită de un capac rezistent, oferind protecţie maximă operatorului. Prin urmare, nu mai este nevoie de o apărătoare pentru cuplajul pompei. Astfel, este redus şi mai mult intervalul necesar pentru montarea pompei, crescând în acelaşi timp nivelul de siguranţă pentru operator. Motorul standului de testare se opreşte imediat în cazul în care capacul de protecţie este ridicat în timpul funcţionării. Intervalele de service, de exemplu pentru înlocuirea uleiului de testare sau a filtrului, sunt monitorizate şi afişate electronic. În plus, sistemul de auto-diagnoză al standului de testare furnizează operatorului informaţii sigure privind lucrările de service necesare care nu erau programate, cum ar fi o înlocuire suplimentară a filtrului. Componentele hidraulice sunt protejate împotriva contaminării cu ajutorul unui filtru integrat în noua rampă de injecţie. Această rampă este echipată, de asemenea, cu un sistem de răcire integrat în vederea menţinerii unei temperaturi reduse în timpul testărilor prelungite.

Erorile specifice necesită un sistem de măsurare îmbunătăţit

Bosch este primul producător din lume care introduce un pachet adaptabil la bancurile de testare existente, cu scopul determinării variaţiilor dintre injecţiile individuale prin măsurarea shot-to-shot. Este posibil ca din cauza uzurii, sistemele de injecţie să nu mai respecte cerinţele stricte privind emisiile prevăzute de legislaţie. În cazuri speciale, pentru identificarea erorilor rare sau neobişnuite, trebuie determinate fluctuaţiile dintre injecţii. În comparaţie cu sistemele convenţionale de măsurare, această procedură nouă extinde aria testării pentru a acoperi şi eventualele erori specifice. Această tehnică elimină necesitatea efectuării mai multor teste şi, datorită acesteia, se evită demontarea şi montarea repetată a injectoarelor pe stand. Noul sistem de măsurare poate fi montat şi pe standurile de testare a componentelor diesel EPS 815 şi EPS 708.

Posibilităţi de testare completă şi eficientă pentru injectoarele piezo common-rail

Aproximativ 25% dintre motoarele diesel-common rail din dotarea autoturismelor, sunt prevăzute în prezent cu injectoare piezo. Din acest motiv, Bosch a creat setul de testare a injectoarelor CRI Piezo pentru standurile EPS 815 şi EPS 708. Acesta permite atelierelor de service să testeze injectoarele piezo pentru autoturisme, fabricate de Bosch, Denso şi Siemens/Continental. În prezent, este în curs de dezvoltare metoda de testare a injectoarelor Delphi, sistemele electronice necesare fiind deja integrate în noul set de testare. Acesta conţine toate componentele necesare pentru o testare completă şi eficientă a injectoarelor piezo. Pe lângă testele de etanşeitate şi măsurarea cantităţii injectate în diferite regimuri de funcţionare a motorului, setul de testare este utilizat pentru monitorizarea nivelului de umplere şi pentru verificarea modulului piezo din punct de vedere al izolaţiei. Cu ajutorul noului set de testare, atelierul de service va putea efectua evaluări în vederea acordării de garanţie. Valorile de testare actualizate periodic, pot fi obţinute prin abonarea la CD-TestData. Informaţiile privind testarea componentelor diesel ale altor producători sunt oferite de furnizorul de date Refdat la adresa www.refdat.net.

Noul sistem universal pentru prinderea pe stand a injectoarele common-rail

Noul sistem de prindere pe stand a injectoarele common-rail, reduce timpul de instalare şi asigură o funcţionare flexibilă şi precisă. De standul de testare pot fi prinse în acelaşi timp până la patru injectoare common-rail pentru autovehicule comerciale sau şase injectoare common-rail electromagnetice sau piezo pentru autoturisme. Sistemul universal de prindere este prevăzut cu o cameră de injecţie universală, atât pentru injectoarele Bosch, cât şi ale altor producători. Aceasta dispune de un sistem rapid de cuplare. Design-ul său inovator oferă numeroase avantaje practice pentru atelierele de service, precum o montare etanşă a injectoarelor autovehiculelor comerciale şi amortizarea fiecărui injector în parte pentru a proteja conductele de testare aflate sub presiune. Noul sistem universal de prindere poate fi utilizat şi la standurile de testare EPS 708 şi EPS 815.