Inspectoratul Şcolar Judeţean Harghita derulează un program de mentorat pentru profesorii de limba şi literatura română, al cărui scop principal este crearea unui sistem de consiliere şi sprijin pentru aceştia, pentru perfecţionarea didactică şi pentru creşterea procentului de promovabilitate a elevilor la examenele naţionale şi a dezvoltării competenţelor de comunicare în limba română.

Potrivit inspectorului şcolar de limba şi literatura română, Manuela Stîngă, programul a debutat în anul şcolar 2016-2017, când 13 profesori de limba română au fost mentori voluntari pentru 13 dintre colegii lor.

Mentorii şi profesorii parteneri au realizat împreună o analiză a punctelor tari şi a celor slabe, au identificat cele mai eficiente metode de lucru la clasă şi au făcut permanent o analiză comparativă a rezultatelor obţinute de elevi la testele iniţiale şi cele ulterioare, inclusiv simularea naţională şi examenul propriu-zis. Programul de mentorat s-a concretizat printr-o agendă de lucru stabilită în comun de mentor şi partener, întâlniri de lucru, conversaţii telefonice, asistenţe şi interasistenţe la şcoală.

În anul şcolar 2017-2018 a crescut interesul pentru acest program, fiind implicaţi 18 mentori şi 22 de parteneri.

„Programul s-a dorit a fi un parteneriat între profesorii de limba română, o relaţie de colaborare ce se desfăşoară într-un mediu de confort şi siguranţă, în care învăţarea şi experimentarea au loc prin analiză, reflecţie asupra situaţiilor-problemă, asupra greşelilor şi succeselor ambelor părţi, pentru a identifica oportunităţi de învăţare”, a precizat inspectorul şcolar Manuela Stângă.

Întregul program s-a derulat în colaborare cu conducerile şcolilor, dar şi cu părinţii elevilor.

De altfel, statisticile au arătat că a crescut semnificativ numărul elevilor care au promovat probele de limba română ale examenelor naţionale, acolo unde s-a derulat programul de mentorat.

Programul va continua şi în acest an şcolar, directorii unităţilor de învăţământ urmând să solicite Inspectoratului Şcolar Judeţean repartizarea unui mentor pentru profesorii debutanţi sau pentru cei necalificaţi ori în cazul în care consideră că este nevoie de ajutor, spre exemplu acolo unde rata de promovare a examenelor naţionale este scăzută sau unde elevii nu au dezvoltate competenţele de comunicare în limba română. AGERPRES