Cadrele didactice înscrise în Registrul naţional al experţilor în management educaţional interesate de ocuparea în anul şcolar 2017 – 2018 prin detaşare în interesul învăţământului a unor funcţii de director sau director adjunct rămase vacante vor susţine luni şi marţi un interviu în faţa unei comisii constituite din trei membri ai consiliului de administraţie al inspectoratului şcolar.

Potrivit unei note a MEN, în cadrul interviului candidaţii vor prezenta planul operaţional pentru anul şcolar 2017 – 2018 al unităţii de învăţământ pentru care şi-au exprimat opţiunea.

Totodată, le vor fi testate, prin trei întrebări, cunoştinţele privind legislaţia şcolară raportat strict la specificul şi la nivelul unităţii de învăţământ pentru care au optat.

Durata interviului este de maximum 20 de minute. Punctajul maxim este 30, iar pentru promovare sunt necesare 21 de puncte.

Ministrul Educaţiei Naţionale, Liviu Pop, afirma pe 9 august că în urma concursului pentru ocuparea funcţiilor de directori şi directori adjuncţi în unităţile de învăţământ preuniversitar au fost ocupate 1.972 de posturi şi au rămas vacante 1.536.

„Am avut în perioada aceasta concursul pentru directori. În sistemul de învăţământ preuniversitar sunt 9.504 posturi de directori şi directori adjuncţi. Avem 7.254 de unităţii şcolare cu personalitate juridică în România. În urma concursului din luna iulie care s-a organizat pe 3.508 posturi s-au ocupat doar 1.972 posturi. Asta înseamnă că astăzi avem libere 1.536 de posturi, din care 956 sunt în mediul rural”, spunea Pop. AGERPRES