sport_elevi.jpgPentru introducerea a patru ore de sport săptămânal în şcoli trebuie să se renunţe la alte discipline, întrucât o oră de sport e prea puţin, însă patru ore e prea mult şi încarcă programul şcolar al elevului, a declarat presei, joi, profesorul Ştefan Someşan, inspectorul general şcolar al judeţului Mureş.

„În legătură cu propunerea privind introducerea unu număr mai mare de educaţie fizică părerile sunt împărţite şi în rândul cadrelor didactice, al conducerilor de unităţi de învăţământ. Într-adevăr, după opinia mea, o oră pe săptămână pentru pregătirea fizică a unui copil nu este o soluţie potrivită, dar nici propunerile de genul introducerea a patru ore de educaţie fizică, cred eu, nu corespunde unei programe echilibrate, întrucât ar duce la supraîncărcare a copiilor din punct de vedere al numărului de ore. Dacă s-ar scoate anumite discipline, dacă se reconsideră programa şcolară a copiilor evident că se poate ajunge la acest număr de patru ore. După opinia mea, două, maximum trei ore ar fi o soluţie care ar răspunde necesităţilor actuale ale pregătirii fizice şi chiar intelectuale a copiilor din şcoala românească”, a susţinut Someşan.

Şeful Inspectoratului Şcolar Judeţean Mureş a arătat că, în condiţiile în care acum clasele de gimnaziu au circa 28-30 de ore pe săptămână, introducerea a încă a două-trei ore ar duce la 32-33 de ore, iar la clasele în care învaţă copii provenind din rândul minorităţilor numărul de ore ar fi mult mai mare, întrucât ei au în plus două-trei ore de limba maternă.

Someşan a subliniat că la liceu de asemenea sunt deja 32-33 de ore pe săptămână, în condiţiile în care în Uniunea Europeană are loc o descongestionare atât a conţinutului, cât şi a programului şcolar propriu-zis. „Cred că şi România trebuie să se alinieze acestor cerinţe ale UE: dacă discutăm de compatibilizarea sistemului de învăţământ românesc cu cel european, trebuie să ţinem cont şi de aceste elemente. În această perioadă are loc o dezbatere publică naţională pe această temă, inclusiv pe reţelele de socializare apar aceste discuţii, şi în rândul specialiştilor, în rândul conducerilor de unităţi de învăţământ, părerile sunt colectate atât la nivelul ISJ-urilor cât şi a Ministerului Educaţiei. Noi mâine (vineri, n.r) avem o întâlnire cu conducerea Ministerului, în care sunt sigur că se va pune şi această problemă, pe lângă multe alte probleme care privesc organizarea sistemului pentru anul şcolar 2013-2014”, a mai spus Ştefan Someşan.
AGERPRES