danubius_invata1.jpgPe 1 aprilie, delegația Universității ”Danubius” din Galați, formată din Conf. univ. dr. Andy Pușcă – Rector, Conf. univ. dr. Monica Pocora – Prorector cu activitatea didactică și Iuliana Mihai – Director al Departamentului Rectorat, au onorat invitația de a participa la o întâlnire extraordinară cu directorii instituțiilor de învățământ primar, gimnazial și preuniversitar din Republica Moldova – raionul Cahul.

Organizatorii acestui eveniment, Prof. Valeriu Baban – Șef adjunct al Direcției Generale Învățământ, Cahul și Prof. Maria Pascal, manager al Gimnaziului „Nichita Stănescu”, sat Pașcani, gazda seminarului, au dorit ca, prin tema acestei întâlniri, “Învață să înveți!”, să creeze mediul facilitator al schimbului de bune practici în ceea ce privește valorificarea competenței de a învăța să înveți.

Rectorul Universității ”Danubius”, Conf. univ. dr. Andy Pușcă, a împărtășit audienței câteva aspecte din propria experiență, atât cea de de profesor în cadrul Facultății de Drept cât și cea de lider al unei instituții de învățământ superior. Discursul domniei sale a adus în centrul atenției importanța încrederii în oameni, a dorinței continue de cunoaștere precum și rolul inspirator pe care trebuie să îl aibă un dascăl pentru elevii sau studenții săi și un lider pentru angjații săi.

Despre necesitatea învățării pe tot parcursul vieții, a interesului profesorilor de a se perfecționa și de a-și adapta metodica predării diferitelor stiluri de învățare ale tinerilor a vorbit, în cadrul acestui eveniment, Conf. univ. dr. Monica Pocora, Prorector cu activitatea didactică al Universității ”Danubius”. De asemenea, doamna Prorector a subliniat nevoia adaptării continue a curriculumului în funcție de ceea ce au nevoie și își doresc elevii pentru a asigura atractivitatea actului didactic indiferent de vârsta celui care vrea să învețe.

Intervențiile managerilor instituțiilor de învățământ prezenți la acest eveniment au vizat, printre altele, importanța implementării diverselor programe și proceduri de lucru în procesul de educare a elevilor cu dificultăți de învățare, a metodelor activ- participative în scopul implicării active a elevilor în propria formare. De asemenea, agenda evenimentului a cuprins și abordarea unor aspecte referitoare la promovarea unor practici eficiente în valorificarea competenței de a învăța să înveți dar și la optimizarea relației dintre inteligența și potențialul creativ al fiecărui elev în procesul educațional de calitate.

Momentul artistic de dans popular precum și lecția deschisă de educație fizică pregătite instituția gazdă au încheiat agenda seminarului cu tema “Învață să înveți!”.