elevi_clasa_mare.jpgAsociaţia Generală a Învăţătorilor critică propunerea prin care numărul orelor pentru Limba română scade cu până la 46%, iar cele alocate Matematicii cu până la 40%, considerând că măsura vine în contradicţie cu rezultatele slabe de la testările internaţionale.

„De la început ţinem să îi mulţumim domnului ministru Remus Pricopie pentru că toate deciziile luate până acum în această calitate au fost cele corecte, fiind bine fundamentate. A infirmat totdeauna prin hotărârile finale luate rezervele exprimate în zilele premergătoare luării deciziei de voci mai mult sau mai puţin avizate. Suntem siguri că şi în ceea ce priveşte planul cadru va da o soluţie bine cumpănită. Asociaţia noastră listează acum doar câteva elemente care pot fi semnale că proiectul de plan cadru trebuie reanalizat”, se arată într-un comunicat al Asociaţiei Generale a Învăţătorilor (AGIRo).

„În propunerea Institutului de Ştiinţe ale Educaţiei orele alocate limbii române scad şi cu până la 46 la sută, adică de la nouă ore la cinci ore, iar cele alocate matematicii scad cu până la 40 la sută, respectiv de la cinci ore la trei ore. Este o măsură care vine în contradicţie cu rezultatele modeste şi de până acum la nivel naţional în aceste domenii semnalate constant de testele PISA. Scăzând numărul de ore ar spori stăpânirea limbii române şi a matematicii?”, se mai spune în comunicatul semnat de Viorel Dolha, preşedintele Asociaţiei Generale a Învăţătorilor din România.

Potrivit asociaţiei, proiectele de programe şcolare lansate în discuţie în primăvara lui 2012, tot de către Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei, arătau că se doreşte abordarea mai multor conţinuturi decât înainte, cum ar fi, de exemplu, „înmulţirea şi împărţirea în clasa a II-a în loc de clasa a III-a”. „Propunerea Institutului de Ştiinţe ale Educaţiei jigneşte logica: scade drastic numărul de ore la română şi matematică şi introduce în acelaşi timp mai multe conţinuturi decât până acum. AGIRo a semnalat acest lucru şi în primăvara şi vara lui 2012”, a precizat sursa citată.

Pe de altă parte, reprezentanţii Asociaţiei Generale a Învăţătorilor susţin că este nevoie de un număr mai mare de săli de sport. „Ar trebui construite câte 2-3 săli de sport în plus pentru fiecare şcoală, pentru ca în multele zile ploioase sau reci lecţiile de educaţie fizică şi mişcare să nu se desfăşoare în sala de clasă, ridicând un praf care pune în pericol sănătatea copiilor. În mod realist acest lucru se poate face doar în mulţi ani, şi nu din pix din birourile Institutului de Ştiinţe ale Educaţiei”, a spus preşedintele ADIRo,Viorel Dolha, citat în comunicat.

Dolha este convins că planurile cadru şi programele trebuie schimbate, dar aceasta numai după o cercetare realistă. „Nu spunem că planul cadru şi programele şcolare nu trebuie ameliorate sau chiar schimbate din temelii. Credem în cercetarea ştiinţifică în domeniul ştiinţelor educaţiei. Facem doar constatări pe marginea a ceea ce a pus pe hârtie Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei coroborând planul cadru cu proiectele de programe şcolare şi cu baza materială existentă. Nu se prea armonizează. Nu avem siguranţa că impactul nu va fi unul jalnic. Ar trebui să vedem la pachet plan cadru şi programe şcolare şi eşalonarea în timp a aplicării sporirii numărului de ore la discipline care au nevoie de săli speciale”, a precizat preşedintele Asociaţiei Generale a Învăţătorilor din România.