Preşedintele Klaus Iohannis a declarat că în proiectul „România Educată” se propune ca pe parcursul celui de-al doilea semestru liceele să poată organiza examen de admitere, însă a subliniat că Evaluarea Naţională rămâne principalul instrument de certificare a competenţelor la finalizarea gimnaziului şi de repartizare în ciclul următor.

„Ne dorim o mai mare flexibilitate şi o centrare a educaţiei pe fiecare elev. Asta înseamnă inclusiv valorizarea acelor elemente de profil care individualizează şi nu uniformizează. De aceea, deşi Evaluarea Naţională rămâne principalul instrument de certificare a competenţelor la finalizarea gimnaziului şi de repartizare în ciclul următor, am propus ca pe întregul parcurs al semestrului al II-lea unităţile de învăţământ şi elevii care doresc, indiferent de rută, teoretică, vocaţională sau profesională, să poată organiza, respectiv să susţină un examen suplimentar de admitere. Acest lucru se întâmplă deja pe ruta profesională sau vocaţională, fiind doar o extindere şi către zona teoretică, oferind o autonomie suplimentară şcolilor şi încredere elevilor care în tot acest proces vor avea o susţinere reală prin activităţi consecvente de orientare şi consiliere”, a spus şeful statului, la Palatul Cotroceni.

El a arătat că structura de învăţământ rămâne preponderent aceiaşi. „Dezvoltăm educaţia timpurie, menţinem clasa pregătitoare şi gimnaziul de la clasa a V-a la clasa a VIII-a, creştem autonomia şcolilor, mai ales acolo unde există capacitatea administrativă necesară. Pentru restul şcolilor vom susţine noi forme de sprijin şi alocarea de resurse dedicate creşterii actului educaţional. Schimbări faţă de structura actuală apar la tranziţia între etapele educaţionale”, a mai spus Iohannis.

Preşedintele Klaus Iohannis a avut, în ultimele trei zile, o serie de consultări cu mediul politic şi cu partenerii sociali pe tema proiectului „România Educată”, în contextul finalizării dezbaterii publice. AGERPRES