Secretarul de stat în Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului, Oana Badea, a declarat, vineri, într-o conferinţă de presă la Alba Iulia, că se poate intra, prin ordine de ministru succesive, începând din septembrie, cu legislaţia secundară pentru învăţământul preuniversitar.

Ea a subliniat că legislaţia secundară este relevantă, pentru că legea e lege-cadru, iar regulamentele şi metodologiile sunt motoarele legii. „Dacă legislaţia secundară nu e clară şi nu e în regulă, pot să existe interpretări ale textului de lege şi acest lucru s-a întâmplat în trecut de foarte multe ori”, a spus aceasta.

Secretarul de stat în MECTS a arătat că Legea Educaţiei Naţionale permite un interval de 8 luni pentru majoritatea regulamentelor şi metodologiilor care pun în aplicare legea în cauză. „În total, pentru preuniversitar, avem 108 astfel de acte normative, acestea sunt deja în cea mai mare parte în dezbaterea publică, 68 de regulamente, metodologii sunt deja în dezbatere cu reprezentanţii sindicatelor”, a spus Badea.

„Am început elaborarea legislaţiei secundare pornind de la 1.493 de cadre didactice din fiecare judeţ din România, pe diferite domenii, în funcţie de zona în care judeţele erau cele mai performante. 1.493 de cadre didactice înseamnă mai mult decât eşantionul reprezentativ pentru România, care este de 1.200, este mai mult decât relevant”, a subliniat Oana Badea, care a adăugat că peste 50% dintre cadrele respective lucrează direct la catedră, nu au funcţii de conducere, iar 68% sunt membre de sindicat.

„Deci, nu vorbim de câţiva din Ministerul Educaţiei care inventează nişte metodologii, ci vorbim de cel mai curat mod de elaborare a metodologiilor şi legislaţiei secundare cu acordul tuturor celor care vor să pună umărul. La capăt vom avea într-adevăr regulamente, metodologii, deci legislaţie secundară elaborată într-o transparenţă adevărată”, a mai spus secretarul de stat în MECTS. AGERPRES