Liceenii români au participat la cea mai importantă competiție națională de programare Java – “Programează în Greenfoot”

Peste 200 de elevi au participat la cea de-a patra ediție a Competiției Java – Programează în Greenfoot sponsorizată de Oracle Academy și organizată de Adfaber.

Competiția a provocat elevii de liceu să își pună cunoștințele teoretice dobândite la orele de informatică, în practică, învățând cum să își creeze propriul joc sau lecție interactivă în platforma Greenfoot, un mediu inovativ 2D ce reprezintă o evolutie în expunerea elevilor la programarea Java, orientată spre obiecte, după Alice.

Astfel, tinerii au avut șansa de a învăța bazele celui mai utilizat limbaj de programare din lume – Java și să fie recunoscuți pentru efortul lor. 80 echipe au realizat jocuri video și lecții interactive, competiția încurajând astfel dezvoltarea profesională și orientarea către o carieră în domeniul IT.

„Suntem bucuroși să susținem în continuare Competiția Java – Programează în Greenfoot pentru elevii români. Această competiție nu numai că încurajează elevii să își demonstreze abilitățile de programare Java, dar le oferă și posibilitatea de a-și arăta partea creativă, realizând jocuri și lecții interactive folosind platforma Greenfoot. Oracle Academy continuă să ofere elevilor și profesorilor din România resurse pentru a-și dezvolta cunoștințele în informatică iar competițiile precum aceasta, contribuie la dezvoltarea experienței elevilor de lucru în echipă și colaborare, acestea fiind abilități necesare într-un job în secolul 21”, spune Jane Richardson, Director Senior, Oracle Academy , EMEA.

Concursul a fost organizat în cadrul Kids in Tech, platforma educațională lansată de Adfaber care își propune să ofere cursuri de programare gratuite în toate școlile de stat din România. „Acești elevi dovedesc că poți deveni un bun specialist încă de pe băncile liceului, dacă ți se oferă șansa să-ți descoperi pasiunea pentru programare și ai un mentor, un profesor care să te îndrume, să înveți mai mult și să te dezvolți”, a declarat Alin Chiriac, Fondatorul Adfaber.

Dintre proiecte participante, 3 echipe formate din 2 elevi și un profesor, au fost desemnate câștigătoare de către juriul format din voluntari Adfaber, specialiști în domeniu și studenți la facultăți de profil. Cel mai apreciat proiect a fost Serpent Rocks, realizat de Dan Mario-Alexandru și Turcu Alexandru Gabriel, sub coordonarea prof. Toncea Angelica,din cadrul Colegiului Național „Nicolae Bălcescu”, Brăila.

Pe locul al doilea s-a clasat proiectul Burst (realizat de Cîndea Cristian și Biro Bogdan, sub coordonarea prof. Florea Gabriela) din cadrul Liceului Teoretic “Axente Sever”, Mediaș.

Proiectul de pe locul trei a fost Dungeon Of Life (realizat de Pană Dragoș-Adrian și Ezaru Radu Ștefan, sub coordonarea prof. Ripeanu Luminița) din cadrul Colegiului Național „Mihai Viteazul”, Ploiești.