Liceul Teoretic de Informatică „Grigore Moisil” Iași  este, începând din februarie 2021, alături de Colegiul Național „Costache Negruzzi” și de Colegiul Pedagogic „Vasile Lupu”, una dintre cele 3 școli pilot în domeniul educației media din județul Iași, în urma procesului de selecție națională a unităților școlare pilot în domeniul educației media, demarat de către Ministerul Educației și Cercetării în cadrul programului Unități de învățământ preuniversitar cu statut de unități pilot, în domeniul educației media, în conformitate cu Regulamentul specific de selecție, organizare și funcționare pentru unitățile de învățământ preuniversitar cu statut de unități pilot în domeniul educației media, aprobat prin O.M.E.C. nr. 6234 din 18.12.2020.

Faptul că Liceul Teoretic de Informatică „Grigore Moisil” Iași  este una dintre școlile pilot în cadrul acestui program național nu este o surpriză, întrucât liceul are o bogată experiență în domeniul implementării educației media în școală, prin programele anvergură în care a fost implicată școala în ultimii ani, dovedind o preocupare constantă față de această componentă, a cărei necesitate în structurile sistemului educațional este din ce în ce mai des invocată în politicile educaționale europene. Demersurile făcute de Liceul Teoretic de Informatică „Grigore Moisil” în domeniu, precum și rezultatele evidente care se reflectă în atitudinea și în activitatea elevilor și a profesorilor școlii, arată că educația media este o componentă esențială în procesul educativ în cadrul instituției, prin implicarea elevilor și a cadrelor didactice în  proiecte de educație media, la nivel național și european.

Din 2017, școala a devenit parte a proiectului Predau educaţie media!  – Laboratorul de educaţie şi cultură media, inițiat și implementat de Centrul pentru jurnalism Independent, București, în perioada 2017 – 2021. Două cadre didactice titulare pe catedra de Limba și literatura română, prof. dr. Anamaria Ghiban și prof. Daniela Anghelescu, au fost implicate intens în acest program, în cadrul căruia au participat la sesiuni de formare, la școli de vară și la workshopuri de educație media, au susținut lecții demonstrative cu elevii din școală și au organizat și susținut, în calitate de formatori, sesiuni de formare în domeniul educației media pentru profesorii din liceu și pentru profesori de limba și literatura română din județul Iași, sesiuni la care au participat în total peste 100 de cadre didactice. De altfel, prof. dr. Anamaria Ghiban și prof. Daniela Anghelescu au fost selectate de către Centrul pentru Jurnalism Independent pentru a deveni formatori autorizați în domeniul educației media în programele pe care CJI le va organiza în continuare pentru profesorii din țară, inclusiv în cadrul programului derulat în parteneriat cu Ministerul Educației și Cercetării.

Tot ca urmare a preocupării pentru educația media, Liceul Teoretic de Informatică „Grigore Moisil” este implicat în mai multe proiecte europene în domeniu, finanțate de Uniunea Europeană. Astfel, în perioada 2019 – 2022 se implementează proiectul Erasmus+ Educational Toolkit for the Developement of Social Media Literacy(2019-1-RO01-KA201-063996), în cadrul axei parteneriate strategice în domeniul educație școlară. Proiectul este inițiat și coordonat de către Liceul Teoretic de Informatică „Grigore Moisil” din Iași și are ca finalitate crearea și popularizarea unui toolkit pentru profesorii interesați de implementarea educației social media în școală. Cei cinci parteneri din România, Belgia, Italia și Portugalia, printre care și Centrul pentru Jurnalism Independent, vor crea împreună un toolkit de educație social media ce va deveni resursă deschisă pentru toți profesorii din Europa.

Un alt proiect inovativ din sfera educației media, derulat la „Grigore Moisil” este Social Media Literacy for Change, implementat de European Schoolnet, Belgia şi co-finanţat de Comisia Europeană. În cadrul acestuia, prof. dr. Anamaria Ghiban a conceput o Strategie de implementare a educației social media la nivelul școlii (pe o durată de 3 ani), care a devenit un important reper în activitățile de educație media în care școala a fost implicată.

„A înțelege și a respecta rolul media într-o societate democratică, a distinge informația reală de cea falsă, a ști ce înseamnă propaganda și a înțelege mecanismele manipulării prin diverse tipuri de mesaje, a folosi responsabil rețelele sociale și imensele resurse oferite de internet sunt aspecte absolut necesare pentru un comportament civic responsabil, iar unul dintre beneficiile certe ale unui program de educație media este tocmai focalizarea pe aceste aspecte. Educația media este un imperativ al unui sistem educațional modern, care își propune să pregătească tinerii pentru o integrare armonioasă în comunitatea din care fac parte, în acord cu realitățile societății contemporane. În acest sens, infuzarea anumitor discipline din trunchiul comun cu elemente de educație media este una dintre modalitățile  eficiente prin care tinerii pot beneficia de acest tip de educație, iar școala noastră a înțeles acest lucru, după cum o dovedesc activitățile de educație media derulate până acum de către profesori din școala noastră. Considerăm că beneficiile și oportunitățile pe care educația media le poate aduce elevilor școlii noastre sunt multiple, prin cultivarea unor valori și atitudini absolut necesare în secolul al XXI-lea. Ne bucură faptul că am devenit școală pilot în domeniul educației media în programul Unități de învățământ preuniversitar cu statut de unități pilot, în domeniul educației media. Cred că acesta este un pas firesc în procesul de implementare a educației media în școală, un pas ce va constitui o adevărată oportunitate atât pentru elevii, cât și pentru profesorii școlii, contribuind la evoluția procesului educativ, în ansamblul său”, a declarat director, prof dr. Adina Romanescu.