Ministrul Educaţiei, Liviu Pop, a declarat că doar 10% dintre auxiliarele care au fost folosite în sistemul de învăţământ în ultimii 3-4 ani au avut aviz de la MEN. „Din păcate, doar 10% dintre auxiliarele care au fost folosite în sistemul de învăţământ în ultimii trei sau patru ani au avut aviz de la MEN, celelalte nu aveau niciun fel de aviz. Pentru copii de clasa a IV-a de anul trecut a fost aprobat nu ştim cum, că avem anchetă internă, doar un auxiliar pentru limba engleză„, a spus ministrul, la Antena 3.

Potrivit acestuia, atât manualele de sport, dar şi celelalte manuale de clasele a II-a a III-a şi a IV-a făcute de edituri sunt de o calitate „foarte slabă”. Liviu Pop a precizat că manualul de sport nu a fost realizat în perioada de când se află la cârma ministerului, ci „l-a moştenit”. „(…) Nu am putut să fac nimic ca ministru al Educaţiei să spun: ‘domn’e, nu mai puneţi manualul de sport!’ Era licitat deja eu când am venit, cred că erau făcute şi ofertele în perioada aceea în iunie. Este un drept pus în lege în 2011. (…) Nu am pus eu manualul de sport, eu l-am moştenit acest manual. Nu este un moft al ministrului Educaţiei. Este un moft în lege, dacă îl putem numi un moft. Prin Legea manualului şcolar trebuie să clarificăm acest aspect. (…) Eu pot să spun că l-am citit şi da, sunt dezamăgit, dacă mă întrebaţi de calitatea manualului, şi nu numai la sport”, a mai spus ministrul Pop. AGERPRES

De asemenea, Ministrul Educaţiei a anunţat că săptămâna aceasta va fi lansat în dezbatere publică proiectul de lege privind manualul şcolar. „Ne dorim competiţie între autorii de manuale, pentru că am văzut timp de 20 de ani competiţie între edituri şi vedem care este calitatea învăţământului din România acum. În primul rând, elevii sunt cei care au pierdut, iar baronii manualelor s-au îmbogăţit. Toate măsurile pe care le-am luat sunt pentru binele elevului”, a susţinut Pop.

El a amintit că Guvernul a adoptat o hotărâre prin care Centrul Naţional de Evaluare şi Examinare (CNEE) primeşte atribuţii în domeniul avizării şi evaluării auxiliarelor didactice. „Aşteptăm publicarea în Monitorul Oficial a Hotărârii de Guvern de modificare a HG 1401/2009 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Centrului Naţional de Evaluare şi Examinare, iar prin ordin al ministrului Educaţiei Naţionale vor fi aprobate atât metodologia-cadru privind reglementarea utilizării auxiliarelor didactice în unităţile de învăţământ preuniversitar, cât şi metodologia-cadru privind asigurarea omologării utilizării mijloacelor de învăţământ în învăţământul preuniversitar”, a explicat ministrul.

Potrivit acestuia, vechea metodologie fusese aprobată printr-un ordin al ministrului din 2002 şi era în concordanţă cu vechea lege a Educaţiei însă se referea „doar” la utilizarea mijloacelor de învăţământ, nu şi a auxiliarelor. „Din ziua publicării în Monitorul Oficial a ordinului privind metodologia, pentru o perioadă de 10 zile se vor depune la CNEE, în format electronic, propunerile de auxiliare didactice. După această perioadă de depunere, în termen de 30 – 60 de zile, comisiile de aprobare şi avizare a auxiliarelor didactice vor stabili ce auxiliare didactice îndeplinesc criteriile de conformitate prevăzute de metodologie, conform unei proceduri ce va fi publicată pe site-ul CNEE, ca urmare a publicării metodologiei în Monitorul Oficial. Lista auxiliarelor didactice aprobate prin ordin al ministrului Educaţiei Naţionale sau avizate prin decizia secretarului de stat cu atribuţii în domeniu va fi publicată pe site-ul CNEE şi, din acel moment, pot fi utilizate în unităţile de învăţământ conform prevederilor ROFUIP”, a precizat ministrul Educaţiei Naţionale. El a spus că toate cadrele didactice sau editurile sunt invitate să-şi depună proiectele de auxiliare la CNEE sau minister. AGERPRES