Asociaţiile elevilor din mai multe judeţe critică noua variantă a legii învăţământului preuniversitar, considerând că multe dintre măsurile prevăzute sunt în detrimentul elevilor şi, de asemenea, solicită Ministerului Educaţiei şi Guvernului României să nu transmită către Parlament proiectul în forma actuală.

Asociaţia Elevilor din Constanţa (AEC) a informat, printr-un comunicat de presă că AEC, Asociaţia Elevilor din Bucureşti şi Ilfov (AEBI), Asociaţia Elevilor din Timiş (AETm), Asociaţia Vâlceană a Elevilor (AVE) şi Asociaţia Elevilor din Bacău (AEBc) critică noua variantă a legii învăţământului preuniversitar publicată în presă şi solicită ferm modificarea ei.

„Proiectele publicate sunt într-un stadiu cel puţin la fel de dezastruos ca forma lor iniţială, având multiple măsuri care vin complet în detrimentul elevilor”, se afirmă în comunicatul menţionat.

Conform sursei menţionate, la nivelul reglementării transportului elevilor, „pare că autorii legilor au decis să arunce nişte termeni pe care nu îi înţeleg pe deplin în lege”. „Astfel, se discută despre decont, despre contracte, despre licenţe, şi mai apoi despre curse regulate. De la un articol la altul, se vine cu o contradicţie nouă, legea fiind alambicată şi generând confuzii mai mari decât orice altă lege de până acum în acest domeniu”, susţin reprezentanţii elevilor.

Referitor la bursele elevilor, se apreciază că sunt „suprareglementate într-un mod inoportun”.

Introducerea unui examen de admitere la licee este considerată de elevi „o dublare” a examenului de Evaluare Naţională. „Similar anunţurilor făcute pe surse în cursul săptămânii, Ministerul Educaţiei propune introducerea unui examen de admitere la licee care să poată fi organizat de orice liceu, nu doar de colegiile naţionale. Subiectele sunt realizate tot la nivel naţional, deci practic se doreşte o dublare a examenului de Evaluare Naţională. Ne poziţionăm ferm împotriva acestei măsuri, având în vedere că nu există niciun argument sau o analiză din care să putem deduce faptul că Evaluarea Naţională la acest moment nu este suficientă, şi că dublarea ei va ajuta elevii. Ba mai mult, studiile şi recomandările internaţionale din domeniul educaţiei sugerează faptul că examenele cu miză mare nu ar trebui susţinute la o vârstă atât de mică”, se mai spune în comunicatul menţionat.

Potrivit acestuia, prin respectivul proiect de lege se doreşte „suprimarea” mişcării de reprezentare a elevilor. „Nu în ultimul rând, apreciem faptul că proiectul doreşte suprimarea mişcării de reprezentare a elevilor şi a consultării reale cu beneficiarii educaţiei. La nivelul proiectului, toate articolele preluate din Legea nr. 1/2011 unde era reglementată consultarea cu asociaţiile elevilor au fost modificate. Până şi în elaborarea Statutului Elevilor, document care vizează în mod direct beneficiarii, a fost înlăturată obligativitatea consultării acestora”, atenţionează elevii.

Asociaţiile elevilor solicită ferm Ministerului Educaţiei şi Guvernului României să nu transmită către Parlament proiectul în forma actuală şi să modifice toate problemele semnalate. AGERPRES