profesoara1.jpgPersonalul didactic a avut in anul scolar 2007/2008 o pondere de 70,4%, cu aproximativ un procent mai putin comparativ cu anul precedent, potrivit Raportului asupra starii sistemului national de invatamant – 2008.

Exceptand invatamantul post-liceal si de maistri, ponderea cadrelor didactice in totalul personalului din sistemul de educatie a continuat sa scada in cazul tuturor nivelurilor de invatamant.

Cea mai ridicata valoare continua sa se inregistreze in invatamantul primar si gimnazial (77,3%), iar cea mai redusa in invatamantul superior (56,3%). Potrivit raportului Ministerului Educatiei, diferentele pe medii de rezidenta in distributia personalului didactic se mentin, numarul cadrelor didactice din mediul rural inregistrand o evolutie relativ constanta in comparatie cu anul scolar 2006-2007.

Singurul nivel de educatie unde exista o crestere semnificativa este cel al invatamantului profesional, situatie ce confirma trendul ascendent inregistrat in ultimii ani: de la 19% in anul 2000/2001, la 25% in anul 2005/2006 si la 35% in anul 2007/2008. Aceasta situatie este explicabila, in principal, prin dezvoltarea retelei scolilor SAM (de arte si meserii) in mediul rural. Si in anul scolar 2007/2008 invatamantul postliceal inregistreaza cea mai scazuta pondere a cadrelor didactice cu timp integral de lucru (50,6%), urmata de invatamantul gimnazial (73,1%) si invatamantul profesional (78,3%).

La polul opus se situeaza invatamantul prescolar, unde mai putin de 1% dintre cadrele didactice au norma partiala. Ponderi ridicate de personal cu norma intreaga inregistreaza si invatamantul superior (95,8%) si invatamantul primar (94,5%). In comparatie cu anul precedent, ponderea cadrelor didactice cu norma intreaga in cazul invatamantului profesional a devenit mai ridicata in mediul rural in comparatie cu cel urban (81,0% fata de 76,8%).