e-learning-2.jpgMinisterul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului (MECTS) lucrează împreună cu Ministerul Comunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale pentru punerea la punct a unui program de dezvoltare a platformei eLearning, a declarat vineri ministrul Daniel Funeriu la conferinţa internaţională „eduVision 2020”, desfăşurată la Palatul Parlamentului.

Daniel Funeriu a afirmat că platforma se va dezvolta „în timp”, pe parcursul a 5-10 ani. El a spus că realizarea platformei eLearning şi a bibliotecii virtuale sunt prevăzute în Legea Educaţiei Naţionale. În opinia sa, platforma va reprezenta un instrument destul de puternic, cu condiţia să fie bine gestionat şi „corect gândit”. Demnitarul a susţinut că dezvoltarea platformei eLearning prevede modificări majore ale învăţării şi transmiterii de conţinuturi.

„Şi acum avem o serie de platforme de învăţare, însă ele trebuie mult îmbunătăţite şi integrate, aşezate într-un concept integrator”, a spus ministrul, apreciind că în România este imperativă creşterea gradului de alfabetizare digitală şi de dezvoltate a competenţelor digitale. Daniel Funeriu a precizat că MECTS va continua informatizarea sistemului de învăţământ preuniversitar şi formarea profesorilor. El a menţionat că există 1.510 laboratoare informatizate în licee şi centre de formare, 3.270 laboratoare la nivel primar şi gimnazial, 1.364 de lecţii media pentru 10 discipline de liceu şi gimnaziu, 16 dicţionare electronice, 3 enciclopedii multimedia, 30.000 de teste electronice iar 70.000 de profesori din învăţământ gimnazial şi liceal dintre cei 230.000 sunt instruiţi în utilizarea tehnicilor de calcul.

Potrivit demnitarului, MECTS lucrează la elaborarea curricumului adecvat pentru dezvoltarea celor opt domenii de competenţă cheie. „Copiii sunt expuşi azi la un zgomot de fond care vine din partea societăţii şi a imensei cantităţi de informaţie de pe internet. Cred că un rol esenţial al şcolii este să vină cu repere în special în ceea ce priveşte tehnologia informaţiei şi comunicaţiilor care să le dea toate instrumentele tinerilor să distingă între ceea ce e zgomot de fond şi ceea ce este informaţie relevantă, astfel încât să fie capabili să selecteze informaţiile”, a spus ministrul.

Prezent la conferinţă, ministrul de Externe, Teodor Baconschi, a susţinut şi el că platformele de eLearning ar putea să-i ghideze pe copii şi să structureze procesele educaţionale astfel încât să se reducă analfabetismul digital. „Suntem copleşiţi de informaţie indistinctă, prost ierarhizată în această lume oligocentrică a internetului”, a apreciat demnitarul. El a mărturisit că a fost mereu în pas cu informatizarea, primul computer personal cumpărându-l în toamna anului 1991. „Primul laptop l-am cumpărat în toamna lui 1991, era un Toshiba, care azi ar părea un obiect de muzeu, cu un monitor monocolor”, a spus Baconschi. AGERPRES