univ buc.jpgStudenţii Universităţii din Bucureşti au obţinut două medalii de aur (din două posibile), două medalii de argint (din două posibile) şi patru medalii de bronz la cea de-a XVII-a sesiune Markstrat a Programului Intensiv organizat de consorţiul DUKENET la Université de Bretagne Occidentale, la Quimper, în Franța, desfășurată în perioada 16-23 mai 2015.

Echipa care a reprezentat Universitatea din Bucureşti a fost formată din 6 studente de la Facultatea de Limbi şi Literaturi Străine, secţia Limbi Moderne Aplicate (LMA) şi Masteratul Cultura şi Limbajul Organizaţiilor Europene (CLOE), și de la Facultatea de Administrație și Afaceri (FAA): Ignat Denisa-Magdalena (aur, CLOE), Raducan Cristiana (argint, CLOE), Muşea Ana-Maria (argint, LMA), Rotariu Simona (bronz, CLOE), Ciolan Corina-Adriana (bronz, CLOE), Nicu Ana Maria (bronz, LMA) Pîrva Andreea Diana (aur, FAA), Nicoleta Catana (bronz, FAA). Echipa a fost condusă de conf. univ. dr. Diana Ioniţă, prof. univ. dr. Magdalena Platis-Iordache, care au obținut medalii de aur.

La competiţia de anul acesta au participat 49 de studenţi şi 9 cadre didactice din Marea Britanie, Germania, Ţările de Jos, Franţa, Italia şi România.

În cadrul programului Markstrat, studenţii au luat parte timp de o săptămână la 11 runde de simulare pe probleme de marketing în limba engleză, online, fiind coordonaţi de către profesori/instructori din ţările participante. Au fost testate cunoştinţele de limba engleză, limbajul terminologic specific domeniului marketing, conceptele teoretice de marketing şi management, competenţele IT, dar şi modul de lucru în echipă, viteza şi spontaneitatea luării de decizii sau găsirii de soluţii, munca în regim de stres, competenţa de autoevaluare şi de reacţie în situaţii limită. Strategia folosită de către firma virtuală concepută de studenţii Universităţii din Bucureşti a impresionat juriul în urma rapoartelor intermediare predate la sfârşitul fiecărei runde şi a prezentării finale.

Dukenet este o reţea care a fost înfiinţată acum 19 ani şi cuprinde universităţi din Europa (Danemarca, Ţările de Jos, Finlanda, Franţa, Germania, Italia, Spania, Suedia, Marea Britanie, Norvegia, Romania, Polonia, Turcia). Din anul 2008, Universitatea din Bucureşti a devenit partener cu drepturi egale, urmând să trimită anual studenţi de la departamentele şi facultăţile menţionate mai sus la un stagiu intensiv de strategii de marketing.

In anii anteriori, o astfel de distincţie a constituit un avantaj la angajare în companiile multinaţionale, facând diferenţa între absolvenţii Universității din București şi alți candidaţi.