elevi la calculator.jpgCentrul Naţional de Evaluare şi Examinare (CNEE) din cadrul Ministerului Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului a publicat pe website-ul special construit – http://subiecte2011.edu.ro – modelele de subiecte pentru examenele naţionale din anul 2011.
Potrivit unui comunicat de presă al MECTS remis luni, modelele de subiecte pentru toate tipurile de probe sunt însoţite de precizări privind scopul evaluării, statutul disciplinei, structura subiectelor, competenţele de evaluat, detalii privind evaluarea, inclusiv baremele de evaluare şi de notare.

„Publicarea acestor modele de subiecte a fost făcută în conformitate cu Metodologia de organizare şi desfăşurare a Evaluării Naţionale pentru elevii clasei a VIII-a, în anul şcolar 2010-2011 şi cu Metodologia de organizare şi desfăşurare a examenului de Bacalaureat – 2011”, precizează reprezentanţii MECTS.


Pentru Evaluarea Naţională la clasa a VIII-a se regăsesc modelele de subiecte pentru limba şi literatura română şi matematică, precum şi pentru limba şi literatura maternă (maghiară, germană, rromani, sârbă, slovacă, ucraineană). Pentru examenul de Bacalaureat 2011 sunt prezentate, pentru informarea elevilor, a profesorilor şi a tuturor celor interesaţi, procedurile de desfăşurare a probelor A şi B (de evaluare a competenţelor lingvistice de comunicare orală în limba română şi în limbile materne), a probei C (de evaluare a competenţelor lingvistice într-o limbă de circulaţie internaţională studiată în liceu) şi a probei D (de evaluare a competenţelor digitale).

De asemenea, sunt publicate modele de subiecte pentru toate probele de evaluare a competenţelor lingvistice şi digitale, pentru limba şi literatura romană, limba şi literatura maternă (croată, germană, maghiară, sârbă, slovacă, turcă, ucraineană), matematică, istorie, fizică, chimie, biologie, informatică, geografie şi pentru cele cinci discipline socio-umane (economie, filosofie, logică şi argumentare, psihologie, sociologie). MECTS precizează că pentru proba C sunt publicate modele structurate în funcţie de conţinutul probei – înţelegerea unui text audiat, proba scrisă şi proba orală, corespunzătoare pentru cele zece limbi de circulaţie internaţională studiate în liceu.


Totodată, sunt publicate şi traduceri ale modelelor de subiecte în limbile minorităţilor naţionale. „Modelele de subiecte sunt orientative şi au ca scop familiarizarea elevilor şi a profesorilor cu tipul de subiecte, gradul de specificitate al acestora în funcţie de tipul programei, precum şi cu nivelul de dificultate al subiectelor pentru examene naţionale din anul 2011”, precizează MECTS.AGERPRES