scoala_altfel.jpgPurtătorul de cuvânt la Ministerului Educaţiei, Mirabela Amarandei, a declarat că în proiectul de ordin de ministru privind calendarul anului şcolar 2016-2017, pus în dezbatere publică, şcolilor li se oferă autonomie în a alege perioada în care se va derula programul „Şcoala altfel”.

„Am fost deschişi semnalelor venite dinspre zona societăţii civile şi a profesorilor care ne-au spus că în timp programul ‘Şcoala altfel’ s-a diluat ca substanţă. Tocmai de aceea, pe de o parte, am venit cu cinci zile lucrătoare pe care şcolile să le decidă ca organizare în intervale de timp pe care noi le dăm prin ordinul acesta de ministru şi intervalele de timp sunt gândite cu două săptămâni înainte sau după vacanţă. Oferim autonomie şcolilor în a decide asupra perioadei în care elevii doresc să facă ‘Şcoala altfel’, în funcţie de specificul şcolii, al zonei în care este, al modalităţii în care elevii îşi doresc să petreacă cele cinci zile şi care să răspundă nevoii comunităţii şcolare”, a explicat Amarandei.

Purtătorul de cuvânt a spus că ministerul propune ca olimpiadele naţionale să se organizeze în perioada vacanţei de primăvară, astfel încât şi elevii olimpici să poată participa la activităţile din cadrul programului „Şcoala altfel”.

„(…) Până acum era o perioadă definită la nivel naţional, era o singură săptămână în care toate şcolile să se organizeze şi asta, pe de o parte, priva elevii să aibă acces la unele instituţii sau unele activităţi din cauza suprapopulării unor instituţii. Propunem ca olimpiadele naţionale să se organizeze în perioada vacanţei de primăvară, astfel încât elevii olimpici să aibă posibilitatea de a participa la activităţile din cadrul ‘Şcolii altfel’. Până acum, olimpiadele naţionale erau organizate în acelaşi timp cu ‘Şcoala altfel'”, a mai spus Amarandei.

Ministerul Educaţiei a lansat joi în dezbatere publică proiectul de ordin de ministru privind structura anului şcolar 2016-2017, cea mai importantă noutate reprezentând-o extinderea programului naţional „Şcoala altfel” la o durată de 8 zile, în două etape distincte: la începutul anului şcolar (12-14 septembrie) şi în interiorul anului şcolar, pe durata a 5 zile consecutive, la alegerea unităţilor de învăţământ. „Prima etapă (12-14 septembrie 2016) este destinată acomodării elevilor şi a profesorilor cu programul şcolar şi cu procesul de predare-învăţare. A doua etapă presupune alocarea a 5 zile consecutive lucrătoare în timpul anului şcolar, în urma unei planificări ce rămâne la decizia şcolilor. Astfel, în funcţie de ciclurile de învăţământ şcolarizate, unităţile de învăţământ pot opta pentru unul dintre următoarele segmente: 21 noiembrie – 2 decembrie 2016, 27 februarie – 31 martie 2017 şi 15 mai – 9 iunie 2017 (învăţământul preşcolar şi primar), respectiv 17 octombrie – 2 decembrie 2016, 27 februarie – 31 martie 2017 şi 15 mai – 9 iunie 2017 (învăţământul gimnazial, liceal, profesional şi postliceal)”, precizează ministerul. AGERPRES