sala de internet.jpgToate şcolile din ţară vor avea în scurt timp acces la internet, a declarat, luni, într-o conferinţă de presă, inspectorul şcolar al municipiului Bucureşti, Cristian Alexandrescu.

Potrivit acestuia, accesul la informaţie al elevilor este scopul principal al oficialilor din Ministerul Educaţiei.

”În foarte scurt timp, absolut toate şcolile din România să poată să fie legate la internet, să poată să aibă acces pe o bandă largă, rapidă, de mare viteză şi să poată să folosească pentru toţi elevii din România acest lucru pe care noi îl avem în momentul de faţă. (…) Este vorba despre eforturile pe care atât Ministerul Educaţiei le face, dar şi companii private, companii multinaţionale, dar şi companii româneşti pentru dezvoltarea e-learning-ului. Suntem printre campionii atât ai Europei cât şi ai lumii în privinţa dezvoltării e-learning-ului”, a declarat Cristian Alexandrescu.

Acesta a afirmat că există mai multe telecentre deschise atât în preajma Ministerului Telecomunicaţiilor, dar şi pe lângă şcoli, unde copiii pot să înveţe să utilizeze corect internetul.
Dezvoltarea e-learning-ului a venit odată cu startul campaniei ”Hai pe net”, o campanie a Fundaţiei EOS (Educating for an Open Society) din Timişoara, realizată în parteneriat cu Alianţa Digitală pentru România şi susţinută de Comisia Europeană. Ministerul Educaţiei va încerca să implementeze, prin intermediul acestei campanii, câte o conexiuni la internet în toate unităţile de învăţământ din ţară.

Campania internaţională ”Hai pe net” este susţinută, în România, de Ministerul Telecomunicaţiilor, Serviciul de Telecomunicaţii Speciale (STS) şi Ministerul Educaţiei.
Obiectivul campaniei este acela de a aduce online peste 10.000 de români, în oricare din localităţile de tip telecentru din ţară. Această campanie este dedicată, în primul rând, celor care nu au mai folosit internetul şi, în acelaşi timp, încurajează utilizatorii actuali să beneficieze din plin de aplicaţii şi servicii online pentru îmbunătăţirea calităţii vieţii.

În anul 2011, în cadrul campaniei, au fost înfiinţate mai mult de 500 de telecentre şi au fost prezente peste 1.000 de şcoli din 31 de judeţe ale ţării, ajungându-se la un număr de 16.000 de participanţi, 30% dintre ei fiind pentru prima dată online. AGERPRES