Ministrul Curaj consideră că disciplinele opţionale nu reflectă în mod real alegerea elevilor

curaj_adrian1.jpgDisciplinele opţionale nu reflectă în mod real alegerea elevilor, a declarat joi ministrul Educaţiei, Adrian Curaj, cu prilejul unei dezbateri pe această temă.

“Părerea mea este că opţionalele nu reflectă opţiunile elevilor real (…), trebuie să folosim cât mai mult resursele şcolii şi resursele pe care le putem atrage în şcoală, astfel încât să putem să particularizăm efortul pe care îl facem spre elevi. (…) Dacă vrem cu adevărat să se întâmple ceva în zona aceasta trebuie să ne apropiem de ideea unor resurse educaţionale deschise. (…) Sper ca experienţa legată de opţionale să devină din ce în ce mai vizibilă (…), pentru că sunt convins că spaţiul de inovare cel mai teribil este în zona acestor programe, aş vrea ca majoritatea lor să rămână opţionale, să se consolideze ca opţionale, adică să lase cât mai mult profesorul să ofere o educaţie personalizată elevului. Sigur, sunt iniţiative, ne putem gândi că la un moment dat unele dintre ele pot ajunge şi în curricula principală obligatorie, dar pentru mine este important să vedem în spaţiul acela de 25% la dispoziţia profesorului cum anume aceste opţionale pot fi reflectate orizontal”, a afirmat ministrul Curaj.

El este de părere că în următorii ani trebuie să se investească, din fonduri europene, ”pentru a doua şi a treia competenţă a cadrelor didactice”.

La rândul său, ministrul pentru Consultare Publică şi Dialog Civic, Violeta Alexandru, a arătat că se simte nevoia echilibrării unor decizii în ceea ce priveşte opţionalele.
“Intenţia noastră este ca aceasta să fie prima întâlnire dintr-o serie de întâlniri, cu scopul de a crea cadrul pentru discutarea şi a altor potenţiale materii opţionale pentru ciclul gimnazial. (…) Am observat că se simte nevoia echilibrării unor decizii, astfel încât pe de o parte curricula să nu se aglomereze, respectiv să fie calibrate aceste opţionale, de aşa manieră încât să permită alegerea dintr-o paletă largă de teme”, a spus Violeta Alexandru.

Ministerul Educaţiei Naţionale şi Cercetării Ştiinţifice şi Ministerul pentru Consultare Publică şi Dialog Civic au organizat consultarea “Dezbaterile societăţii civile cu privire la rolul şcolii în formarea tinerilor cetăţeni – disciplinele opţionale”. Agenda a inclus discuţii structurate pe patru module: educaţie pentru sănătate, educaţie pentru mediu, educaţie civică şi juridică şi educaţie financiară. La dezbatere au participat, printre alţii, reprezentanţi ai mai multor ministere şi organizaţii neguvernamentale. AGERPRES