Ministrul Educaţiei, Remus Pricopie, s-a declarat, marţi, împotriva acordării de note elevilor pentru simulările de la bacalaureat sau evaluarea naţională precum şi pentru evaluările bianuale din ciclurile primar şi gimnazial.

„Eu nu sunt de acord să punem note în urma evaluărilor naţionale de tip clasele a doua, a patra şi a şasea sau simularea examenelor de bacalaureat, pentru că atunci schimbi sensul testului. În loc să fie un antrenament, devine un examen şi s-ar putea ca acest instrument să fie respins de către sistem. (…) Deci eu nu cred că este bine să introducem note, există examene care se finalizează cu note, nu are rost să introducem alte examene care să se finalizeze cu note”, a declarat Pricopie la o conferinţă de presă desfăşurată la Piteşti.

În opinia sa, modul în care s-au desfăşurat evaluările în acest an a avut rezultatul scontat, atât în rândul elevilor, cât şi în cel al cadrelor didactice. „Eu am urmărit cu mare atenţie evaluările la clasele a doua, a patra şi a şasea, interesul a fost foarte mare, subiectele (…) au fost după o altă filosofie decât cele de până acum, pentru că ce ne interesează pe noi la nivelul ciclului primar şi ciclului gimnazial este să vedem în ce măsură elevii sunt capabili să lucreze cu informaţia. (…) Iar aceste teste au fost foarte bine primite de sistem”, a spus ministrul Educaţiei.

Remus Pricopie a adăugat că în acest an a fost pentru prima dată când, într-un interval de zece zile, s-a făcut testarea unui număr de peste 600.000 de copii, iar efortul organizatoric a fost unul foarte mare, fiind nevoie de implicarea totală a personalului din unităţile de învăţământ şi din inspectoratele şcolare. AGERPRES