pricopie_remus3.jpgMinistrul Educaţiei, Remus Pricopie, a declarat săptămâna trecută că practica în România înseamnă o adeverinţă şi vrea să o transforme în componentă obligatorie de formare, pentru început în învăţământul superior, coborând apoi spre licee şi şcoli, ceea ce îi va permite studentului să aibă experienţă înainte de angajare.

Ministrul Educaţiei, Remus Pricopie, prezent la dezbaterea cu tema „Este timpul meu – campanie de orientare şi consiliere în carieră”, organizată în „Săptămâna altfel” de către Inspectoratul Şcolar al Municipiului Bucureşti, a declarat că încearcă introducerea termenului de ”internship” sau practică, sub forma unei componente obligatorii de formare, încă din şcoli, deocamdată iniţiativa fiind la nivelul facultăţii.

„Acum încercăm să introducem această noţiune de internship în şcoli ca o componentă obligatorie de formare, ceea ce îi va permite unui student să aibă şi experienţă. Nu am coborât la nivelul liceului, dar vom vedea”, a explicat ministrul. Ministrul Educaţiei a adăugat că din 2007 s-au făcut câţiva paşi în ceea ce priveşte practica, dar „nu au catalizat la nivel de sistem”.

În legătură cu experienţa cerută de companii la angajare, Pricopie a spus că cerinţele şi interesele firmelor sunt foarte complicat de gestionat. ”În România practica înseamnă o adeverinţă” „În chestiunea cu experienţa, este foarte complicat să gestionezi cerinţele şi interesele firmelor. Şcoala poate însă să dea un răspuns prin introducerea acelei componente de internship. Folosesc acest termen nu pentru a vă arăta că ştiu ce înseamnă internship, ci pentru a mă detaşa de cuvântul de practică. Pentru că în România practica înseamnă o adeverinţă, pe când internship este cu totul altceva”, a precizat Remus Pricopie.