pricopie_remus1.jpgMinistrul Educaţiei Naţionale, Remus Pricopie, a declarat marţi cu prilejul lansării unui raport al Societăţii Academice din România (SAR) că are în vedere posibilitatea realizării unui barometru al educaţiei. El a spus că a discutat în acest sens cu colegii de la Direcţia de Fonduri Structurale a MEN. „Având un astfel de barometru pot să fii mai aproape de sistem şi să-ţi corelezi politicile. Politicile trebuie să fie integrate atunci când discutăm despre calitatea în educaţie”, a susţinut ministrul.

În opinia sa, testele PISA (Programul pentru evaluarea internaţională a elevilor) trebuie considerate unul dintre indicatorii de calitate din ţările europene şi inclusiv din România.
Referindu-se la descentralizare în educaţie, ministrul a spus că au fost făcuţi paşi în acest sens, dar mai sunt „multe de făcut”.

Pricopie consideră că politicile de educaţie trebuie evaluate din când în când iar reforma în sistemul de învăţământ trebuie să fie constantă, pentru a se adapta mereu la noul context. „Se fac prea puţine cercetări şi se adună prea puţine date înainte de a lua decizii. Politicile publice şi deciziile politice trebuie să fie rezultatele unor cercetări”, a afirmat reprezentantul MEN.
Ministrul a menţionat că 1,7 miliarde de lei sunt blocaţi în fonduri structurale iar 1,2 miliarde de euro pentru perioada 2007-2014 sunt necontractaţi de sistemul educaţional.

„Dacă aceşti 1,2 miliarde de euro nu vor fi contractaţi până la sfârşitul anului, se vor pierde”, a subliniat ministrul Educaţiei. AGERPRES