dumitru_mircea2.jpgŞcoala din România este încă departe de cea pe care copiii merită să o aibă, a declarat, luni, ministrul Educaţiei, Mircea Dumitru.

Ministrul a participat la ceremonia de deschidere a noului an şcolar, alături de preşedintele Klaus Iohannis, la Colegiul Naţional „Mihai Eminescu” din Capitală.

El a vorbit, în discursul său, atât de abandonul şcolar, cât şi de rezultatele slabe la testele naţionale.
„Suntem încă departe de şcoala pe care o dorim şi pe care copiii noştri merită să o aibă. (…) Vedem an de an cum în fiecare generaţie zeci de mii de elevi încheie studiile liceale fără să poată obţine diploma de Bacalaureat şi fără să aibă o calificare sigură, care să le permită să aibă o carieră semnificativă şi să poată duce o viaţă decentă. (…) Iar dacă la acest dezolant rezultat mai adăugăm procentele alarmante ale celor care abandonează şcoala înainte de a parcurge ciclul şcolar obligatoriu sau pe aceia care în fiecare generaţie se clasează pe locuri modeste în testările internaţionale se conturează un tablou îngrijorător al stării şcolii şi educaţiei în România”, a menţionat el.

Totodată, el a făcut referire şi la „şcolile, liceele şi colegiile naţionale în care elevii primesc educaţie de calitate”.

În opinia ministrului, este nevoie de un „consens asupra valorilor, viziunii şi misiunii sistemului de educaţie publică din ţara noastră”.

Ministrul Educaţiei a pledat pentru un sistem de educaţie personalizat, care să servească talentul şi interesele elevilor.

„Nu cred în şcoala industrializată – acest mod de educaţie fundamentat pe şabloane depersonalizate. Cred totuşi că, pentru nevoile actuale ale societăţii româneşti, dezvoltarea învăţământului profesional dual, alături de filierele teoretică şi vocaţională, poate fi o soluţie realistă la problema abandonului şcolar sau a reducerii numărului de elevi care nu obţin diploma de bacalaureat”, a punctat ministrul.

El a adăugat că şcoala românească trebuie să treacă printr-o serie de „schimbări structurale”.
„Ne dorim de la şcoală să îi facă pe copii să gândească mai bine, mai clar şi mai precis. (…) Îi invit pe toţi acei profesori dedicaţi, care au preferat ani la rând să rămână discreţi sau să lucreze intens cu elevii lor, să se implice şi în conducerea şcolilor lor”, a adăugat ministrul Educaţiei. AGERPRES