O profesoară de istorie de la Colegiul „Alexandru Ioan Cuza” din Focşani a decis să predea lecţiile on-line pe durata suspendării cursurilor, pentru a-i ajuta pe elevi să depăşească această perioadă.

Gabriela Obodariu nu se află la prima experienţă de predare on-line, după ce a participat în trecut la cursuri de educaţie pe internet organizate de Centrul pentru Jurnalism Independent (CJI), care i-au deschis „apetitul” pentru astfel de lecţii.  „Am participat în trecut la nişte cursuri de educaţie online la CJI şi mi s-a deschis apetitul. Am mai folosit şi la şcoală diverse platforme on-line pentru predare. Când am auzit că se închid şcolile, m-am gândit la această soluţie, mai ales pentru elevii din clasele terminale. Am plecat de la clasa la care sunt dirigintă şi când am văzut cât sunt de entuziasmaţi, am făcut clase virtuale pentru toţi anii. Cei mai mulţi s-au înscris deja pe platformă şi le-am dat şi teme. O să punem acolo filmuleţe, o să le comentăm, m-am gândit chiar să înregistrez o lecţie şi să o pun pe platformă, mai ales pentru cei de clasa a XII-a, care vor da în vară bacalaureatul la istorie”, a declarat Gabriela Obodariu.

Profesoara consideră că aceasta este o metodă bună pentru a ţine pasul cu predarea lecţiilor, dar şi de a-i ţine pe elevi ocupaţi şi a-i ajuta să treacă mai uşor peste această perioadă. „Mă gândesc la diverse variante pentru a-i ţine în priză, să-i ajut să treacă peste această perioadă. Psihologic, este un ajutor. Mă gândesc că este şi o formă de a depăşi spaima asta, o formă de a te calma. Pentru că te duce cu gândul că până la urmă o să reintre totul în normal, ceea ce e foarte important. Dar e important să ştie şi că nu i-am lăsat baltă. E o spaimă în ceea ce priveşte simulările, examenele… Pe platformă putem face inclusiv simulări pentru examen”, a spus profesoara.

Primii paşi au venit şi cu câteva întâmplări amuzante. Unii elevi şi-au folosit inventivitatea şi s-au înscris pe platformă cu nume de tipul „Portocală” sau „TNT”, alţii cu contul părinţilor, astfel că profesoara a avut dificultăţi în a-i identifica. Iar prima temă le-a ajuns elevilor în germană, după ce profesoara a selectat din meniu greşit limba. Nimic ce nu a putut fi remediat.

Nu doar profesorul de istorie a apelat la această metodă pentru a ţine pasul cu predarea. Şi alţi colegi de catedră, dar şi mulţi profesori din alte şcoli din judeţ au intrat on-line şi au început să predea şi să dea teme elevilor, mai ales că nimeni nu ştie cât de lungă va fi perioada de suspendare a cursurilor şcolare. AGERPRES