sv_creanga.jpgÎntr-o perioadă în care explozia verde a primăverii ne-a invadat nu doar ochii, ci şi sufletele, Şcoala Gimnazială “Ion Creangă” din Suceava a avut bucuria de a primi oaspeţi dragi, prieteni vechi de-acum, din mai multe ţări europene.

Este vorba de 58 de elevi şi profesori din cele nouă şcoli partenere în proiectul multilateral Comenius “Whos afraid of the big bad wolf? Predators in nature and culture”, derulat cu sprijinul financiar al Comisiei Europene prin intermediul programului Long Life Learning.

Au fost, aşadar, prezenţi în şcoală colegi de la: Zespol Skol nr.1,Swidnica/Polonia, care coordonează proiectul, Painurme Internaatkool, Painurme/Estonia, Fjölbrautaskóli Suðurlands, Rejkyavik-Selfoss/Islanda, Liceo linguistico Courmayeur, Courmayeur/Italia, Kauno Santaros Gimnazija,Kaunas/Lituania, Vargstad videregaende skole, Lillehammer/Norvegia, Agrupamento Vertical de Escolas de Vila Pouca de Aguiar Sul/Portugalia, Sukromna stredna odborna skola/Slovacia şi Institut Montbui,Santa Margarida de Montbui/ Spania.

Împreună au derulat diverse activităţi cuprinse în programul celei de a patra vizite de proiect, după ce, în perioada anterioară, s-au întâlnit, în acelaşi scop, în Spania(octombrie 2011), Portugalia(aprilie 2012) şi Slovacia(septembrie 2012).

Proiectul are un dublu scop, vizând atât facilitarea intercunoaşterii partenerilor prin intermediul studierii moştenirii naturale şi culturale a fiecăruia dintre ei, cât şi conferirea dimensiunii europene procesului educaţional desfăşurat în şcolile partenere. Pentru realizarea acestora, cei zece parteneri şi-au stabilit ca obiective:

– cunoaşterea prădătorilor din perspectivă biologică;

– crearea unui model pedagogic bazat pe activităţile extracurriculare ca bază a unei noi strategii a învăţării;

– cunoaşterea celor mai importante creaţii din cultura partenerilor relative la prădători, ca premisă a educării interculturale

– oferirea de alternative plăcute pentru învăţarea biologiei/ştiinţei prin relaţionarea directă între teorie şi activităţile practice, observative;

– înţelegerea problemelor de management a vieţii lumii sălbatice, a legislaţiei în domeniu, a nevoii de protejare a diversităţii naturale;

– exersarea unor comportamente faţă de lumea sălbatică, în general, şi faţă de prădători, în special;

– dezvoltarea competenţelor de comunicare în limba engleză;

– exersarea/dezvoltarea competenţelor de utilizare a surselor multiple de informare;

– exersarea competenţelor TIC.

Programul pregătit de şcolarii şi profesorii suceveni a fost unul variat, care să le permită oaspeţilor să cunoască atât şcoala, cât şi oraşul ori mediul natural mirific al Bucovinei. S-au realizat asistenţe la diverse activităţi şcolare, fie ele lecţii obişnuite (engleză, susţinută de prof. Iuliana Mihalache, biologie-prof. Adriana Mihalcea, educaţie fizică-prof. Alexandrina Jijie şi Viorica Murăraşu), fie unele speciale, aşa cum a fost atelierul de încondeiat ouă (prof. Luminiţa Martiniuc), arte (prof. Constantin Ungureanu-Box) ori teatru în limba engleză (prof. Nadia Dănilă).