CGMB a aprobat pe 19 iulie, în unanimitate, un acord de cooperare între municipalitate și Asociația pentru Educație, Dezvoltare și Implicarea Tineretului – EDIT, în vederea finanțării și realizării în comun a unor evenimente în cadrul celei de-a IV-a ediții a proiectului „Ora de educație rutieră„.

Proiectul, care urmează să fie implementat în perioada 1 august 2017 — 30 iunie 2018, are ca obiectiv activități de educație rutieră pentru 25.000 de elevi de clasele a III-a și a IV-a de la 120 de școli din București, potrivit expunerii de motive semnate de consilierii generali ALDE. De asemenea, se are în vedere formarea a cel puțin 500 de cadre didactice în metodologia de specialitate.

În proiect vor fi implicați polițiști din cadrul serviciilor de specialitate ale Polițiilor locale din București, cât și peste 50 de studenți și voluntari ai Facultăților de Psihologie și Jurnalism din cadrul Universității București.

Proiectul a demarat în 2014 în zece școli din Sectorul 3, în 2015 s-a dezvoltat în toate cele 34 de școli din același sector, iar în perioada martie — mai 2017 s-a extins, cu sprijinul Proedus, al Poliției Locale și al Facultății de Psihologie din Universitatea București, fiind implicate 61 de școli gimnaziale din București și peste 10.000 de elevi de clasa a III-a, devenind astfel cel mai important și mai complex program de educație rutieră din România.

Conform expunerii de motive, statisticile privind securitatea rutieră publicate de Comisia Europeană arată că România și Bulgaria sunt țările cu cel mai mare număr de decese rutiere, aproape dublu față de media înregistrată la nivelul UE.

„În 2015, România a raportat o rată de 95 de persoane decedate în accidente rutiere la fiecare milion de locuitori, mult mai mare față de media de 51,5 decese înregistrate la nivelul UE. Această rată din România a crescut în 2015 față de 2014, când a fost de 91 de persoane decedate/un milion de locuitori, și a scăzut comparativ cu anul 2010, când era de 117”, relevă documentul.

Totodată, un studiu realizat în cadrul proiectului pe un eșantion de 3.000 de elevi arată că „trei din patru elevi de clasa a III-a nu știu cum trebuie să circule corect pietonii în orașe, aproximativ 35% dintre aceștia nu știu cum pot recunoaște un polițist, iar peste 37% nu știu când trebuie să se adreseze organelor de poliție”. AGERPRES