Reprezentanţi ai asociaţiilor de părinţi, ONG-urilor sau societăţii civile din domeniu vor putea fi observatori atât la examenul de bacalaureat, cât şi la evaluarea naţională, a declarat, sâmbătă, la Alba Iulia, Oana Badea, secretar de stat în Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului (MECTS).
„În calendarul nostru există o perioadă de timp în care reprezentanţi ai asociaţiilor de părinţi, ONG-urilor, ai tuturor structurilor societăţii civile din domeniu pot să opteze în a fi prezenţi în centrele de examen, vor primi autorizarea de acces şi vor vedea la faţa locului ce se întâmplă într-o zi de bacalaureat în orice liceu din această ţară”, a spus Oana Badea, referindu-se la această noutate a metodologiei.

Din punct de vedere al structurii examenului de bacalaureat, până când nu va exista o nouă lege, probele de examen sunt cele pe care le-au avut elevii şi în acest an, a afirmat Oana Badea. De la 1 septembrie, elevii au putut să vizualizeze metodologia examenului de bacalaureat pentru anul şcolar următor, precum şi pe cea pentru evaluarea naţională. Secretarul de stat din Ministerul Educaţiei a adăugat că, din punct de vedere organizatoric, sunt câteva „surprize frumoase”, cum ar fi aceea că absolvenţii de clasa a XII-a vor finaliza cursurile mai repede decât restul elevilor, respectiv pe 27 mai. Badea a precizat că probele de competenţe nu se vor mai da în timpul anului şcolar, acestea fiind „aşezate într-un calup înainte de probele scrise”.

„A fost şi un semnal constant, pe care l-am primit de la cadrele didactice, legat de capacitatea de a ţine şi cursuri în acea şcoală, de a desfăşura şi probe, de a fi totuşi eficient în zona actului didactic. Am rezonat la acest lucru”, a explicat ea. Liceele în care promovabilitatea la bacalaureat a fost zero sau foarte slabă vor intra într-o „etapă de monitorizare, chiar de control”. În cadrul întâlnirii cu inspectorii şcolari generali din ţară care se desfăşoară sâmbătă şi duminică la Alba Iulia, directorul general din MECTS Liana Preoteasa va transmite această solicitare, ca fiecare astfel de liceu să fie monitorizat, a spus Oana Badea.

„Să fie un plan de acţiune foarte clar urmărit, pentru că acolo se întâmplă ceva din punct de vedere al procesului de predare-învăţare”, a adăugat secretarul de stat din Ministerul Educaţiei. Întrebată de jurnalişti câte astfel de licee există la nivelul ţării, Oana Badea a spus că urmează să fie făcută această raportare şi a ţinut să sublinieze că ministerul este interesat de analiza calitativă mai mult decât analiza cantitativă.


„Pentru mine este esenţial nu câte licee sunt, ci de ce într-un colectiv în care am titulari am zero promovabilitate la examenul de bacalaureat. (…) Nu suntem un minister care dorim un procent foarte mare de promovabilitate la bacalaureat. Dorim poza reală a procesului didactic care se desfăşoară şi poza reală nu poate fi alta decât cea pe care ne-o dă Curba lui Gauss. Orice altă rezultantă a bacalaureatului este artificială şi nu este în regulă. Pe noi ne întristează când nu avem
Curba lui Gauss în rezultate, nu când avem 80-90% promovabilitate”, a conchis secretarul de stat Oana Badea. AGERPRES