abrudan_ioan.jpgMajoritatea părinţilor şi profesorilor s-au declarat de acord cu introducerea obligativităţii purtării uniformelor şcolare, în vreme ce elevii nu sunt hotărâţi, conform unui studiu realizat de Inspectoratul Şcolar Judeţean Sălaj.

Studiul a constat în aplicarea de chestionare unui număr de 270 de elevi de gimnaziu, 221 de părinţi şi 89 de cadre didactice, rezultatele fiind făcute publice marţi, în cadrul unei conferinţe de presă, de către inspectorul şcolar general Ioan Abrudan.

„Chestionarele au cuprins mai multe aspecte, începând de la nevoia obligativităţii introducerii uniformei în şcoli, la argumente şi păreri pro şi contra. În urma centralizării rezultatelor, 93 la sută dintre profesori au optat pentru uniforma şcolară, precum 76 la sută dintre părinţi. Dintre elevi, aproximativ 56 la sută au bifat pentru purtarea uniformei şcolare. Aceste analize conduc la existenţa premisei necesare pentru introducerea uniformei, cu condiţia esenţială de a nu fi impusă, ci determinată”, a declarat Ioan Abrudan.

Inspectorul şcolar general crede că principalul argument în portul unei vestimentaţii şcolare îl reprezintă simbolul unităţii de învăţământ dar şi reducerea diferenţelor dintre clasele sociale. „Există şcoli care se mândresc cu un sistem de valori caracteristice unităţii, iar introducerea uniformelor ar amplifica aceste specificităţi ale şcolii. (…) Unii dintre elevi provin din familii cu o situaţia materiale bună, iar alţii din categorii defavorizate, ceea ce duce inevitabil la diferenţe între adolescenţi. Introducerea uniformei şcolare ar putea reduce din aceste diferenţe de clase sociale. La polul opus, sunt elevi care reclamă faptul că uniforma şcolară nu le mai permite să intre în anumite grupuri de elevi”, susţine inspectorul şcolar.

În privinţa costurilor de achiziţie, reprezentantul ISJ Sălaj a subliniat că, în acest sens, trebuie intervenit cu subvenţii. Obligativitatea purtării uniformelor şcolare a fost unul dintre subiectele de discuţii în cadrul unei întâlniri la Parlamentul României unde au fost invitaţi să participe, din fiecare judeţ, inspectorul general şcolar, un director de şcoală şi un reprezentant al comitetului de părinţi. Urmează ca acest aspect să fie discutat şi în cadrul şedinţelor cu părinţii, precum şi la nivelul conducerii unităţii şcolare. AGERPRES