În perioada 13-15octombrie 2010, la Şcoala cu Clasele I-VIII “Constantin Brâncuşi” din Cluj-Napoca, are loc prima reuniune de proiect prilejuită de demararea activităţilor cuprinse în Parteneriatul Multilateral Comenius “AN OPEN MIND FOR DISCOVERY”. Proiectul, pentru o perioadă de doi ani şcolari (2010-2012), este finanţat prin Programul Sectorial Comenius, componentă a Lifelong Learning Programme al Uniunii Europene.

Coordonatorul proiectului este Şcoala cu Clasele I-VIII”Constantin Brâncuşi”, Cluj-Napoca, România, iar partenerii noştri sunt: Vieciunai basic school of Druskininkai, Lituania, Gaziosmanpasa Ozel Sefkat Ilkogretim Okulu, Istanbul, Turcia şi General Secondary School “Kiril and Metodii” Zlataritsa, Bulgaria.


Întreaga echipă, prin scopul propus, dorim, prin aplicarea proiectului”An Open Mind for Discovery”să îmbunătăţim competenţele de abordare şi aprofundare a ştiinţelor vieţii (biologie, fizică, chimie) prin aplicare de metode interactive, interdisciplinare de studiu a acestora, bazate pe valenţele educativ-formativ practice ale asimilării de către elevi a conţinuturilor ştiinţifice noi, prin dezvoltarea la aceştia a capacităţilor de corelare între noţiuni-fenomene -cauze-efecte. Astfel, o abordare cooerentă, concisă şi practică a ştiinţelor vieţii poate pune bazele asimilării mult mai rapide şi eficiente a unor noţiuni ştiinţifice noi, uneori greu de pătruns.


Programul reuniunii de proiect include:

Lansarea propriu-zisă a proiectului în şcoală prin:

– informarea elevilor în cadrul Consiliului Elevilor;

– deschiderea oficială a reuniunii;

– cunoaşterea şcolii şi a şcolilor partenere;

– ateliere de lucru cu prezentare de experimente şi materiale realizate la orele de ştiinţe de către elevii şcolii noastre; asistenţe la ore de ştiinţe.Împărtăşirea de modele de bună practică, pe prima temă propusă, Sunetul, de către toţi partenerii;

– analiza punctuală a temelor propuse înspre studiu, convenirea asupra unui mod comun de abordare a lor, în vederea obţinerii unui produs final cu caracter unitar, rezultat al activităţii echipei multinaţionale;

– stabilirea responsabilităţilor fiecărei echipe naţionale din cadrul proiectului;

– perfectarea planului detaliat de activitate.