Parteneriatul şcoală-elev-părinte, temă centrală a Adunării Generale a FNAP-IP

Parteneriatul şcoală-elev-părinte, în care rolul părintelui este pe un trend ascendent, a fost evidenţiat pe 20 aprilie la Adunarea Generală a Federaţiei Naţionale a Asociaţiilor de Părinţi – Învăţământ preuniversitar (FNAP-IP), desfăşurată la Palatul Parlamentului.

“Ne dorim o interacţiune mai bună a preşedinţilor Asociaţiilor de părinţi de la nivel judeţean şi zonal cu inspectoratele şcolare şi autorităţile publice locale pentru o finanţare mai eficientă a sistemului educaţional preuniversitar şi un dialog onest, constructiv între elev, cadru didactic şi părinte. Învăţământul trebuie să fie centrat pe elev. Elevii de azi vor o stare de empatie, interacţiune”, a afirmat preşedintele FNAP-IP, Iulian Cristache.

Pentru Iulian Cristache, introducerea unui Cod de etică al profesorului este prioritară. “Dacă avem un cod de etică prin statutul elevilor, trebuie să avem şi la profesori. Susţin meditaţiile, dar nu cu elevul de la clasă. Nu este moral şi etic să faci meditaţii cu elevul de la clasă. Practic, eu ca părinte, consider că îmi plătesc nota”, a mai spus Cristache.

Liliana Preoteasa, director în cadrul Ministerului Educaţiei, a pledat pentru ca parteneriatul şcoală-elev-părinte să devină “funcţional”. “Ştiu de dorinţa FNAP-IP ca reprezentanţii părinţilor să fie observatori în Consiliile de administraţie ale inspectoratelor şcolare şi, personal, sunt de acord, dar trebuie găsită o modalitate legală de a o transpune în practică. (…) Nu cred că e o problemă cu reprezentarea părinţilor la nivel judeţean. Cred însă că lucrurile esenţiale se pot întâmpla la nivelul şcolilor. Sunt de acord că nu e numai treaba părinţilor să facă parteneriatul funcţional. Şcoala trebuie să vadă că sunteţi alături de ea. (…) Îi invităm pe părinţi să dezbatem toate deciziile majore pe care le luăm – regulamente, curriculum naţional, tot ceea ce are legătură directă cu copiii cărora ne adresăm. Noi suntem convinşi că interesul comun al Ministerului, şcolilor şi părinţilor este binele copilului”, a spus Preoteasa.

Referitor la Codul de Etică, Liliana Preoteasa a precizat că acesta fost dezbătut într-o primă etapă, se va finaliza şi aproba în perioada următoare după o dezbatere cu părinţii, sindicatele şi elevii. Ea a avansat ca termen probabil de finalizare a Codului finalul anului şcolar în curs pentru a intra în vigoare în anul şcolar următor. “Noi (Ministerul Educaţiei – n.r.) percepem că e nevoie de un Cod de Etică şi sperăm că ceea ce va ieşi în final şi aprobat prin ordin de ministru şi agreat de partenerii noştri va fi un Cod de Etică echilibrat. (…) Prevederea (referitoare la interzicerea meditaţiilor cu elevii de la clasa la care profesorul predă – n.r.) există deja în Regulamentul şcolar şi nu e o problemă să o includem şi în Codul de Etică”, a mai adăugat Liliana Preoteasa. AGERPRES