Ministrul Educaţiei Naţionale, Pavel Năstase, a declarat că probleme de zi cu zi denotă faptul că sistemul educaţional românesc nu are o infrastructură corespunzătoare. „În fiecare dimineaţă citesc revista presei. Acolo ce constat? Că în comuna nu ştiu care din judeţul Vaslui s-a răsturnat un microbuz cu elevi (…) că a căzut tavanul, aşa cum vedeţi la şcoala respectivă (nr. 141 din Bucureşti n.r.) şi încerc să rezolv în mod operativ de la nivelul ministerului aceste lucruri, care foarte multe ţin de administraţia publică locală (…) iată, acestea sunt probleme de de zi cu zi, care denotă faptul că suntem într-un sistem educaţional ce nu are o infrastructură, în primul rând o infrastructură corespunzătoare (…) nu avem profesorii pregătiţi care să susţină un sistem de învăţământ”, a spus Pavel Năstase, la o conferinţă naţională în domeniul Educaţiei.

El a spus că îşi propune să aducă sistemul de învăţământ din România într-o stare de normalitate.

Ceea ce îmi propun este ca împreună cu dumneavoastră să aducem sistemul de învăţământ din România într-o stare de normalitate. Sunt convins că există mai mult ca oricând în zilele noastre un interes enorm din partea societăţii civile, zonei de business, din partea tuturor oamenilor din România să facem ceva, să contribuim cu ceva„, le-a spus ministrul Educaţiei participanţilor la conferinţa naţională.

El este de părere că, pentru a se schimba sistemul de învăţământ, trebuie să sufere transformări în primul rând reprezentanţii lui. „Ca să schimbăm sistemul – şi eu sunt convins că toată lumea îşi doreşte acest lucru – trebuie să ne schimbăm în primul rând noi şi când spun lucrul acesta mă refer la noi, începând de la ministrul Educaţiei, până la portarul de şcoală din comuna nu ştiu care”, a declarat Pavel Năstase.

El crede că anul acesta prioritatea zero este învăţământul preuniversitar. „Aş vrea ca pentru anul şcolar 2018 – 2019 să scoatem simultan manualele pentru gimnaziu, adică cele care au rămas, a VI-a – a VIII-a, deci simultan, în anul 2019 – 2020 să scoatem simultan manualele pentru liceu, astfel încât în 2020 să terminăm cu acest proces de înnoire a manualelor”, a spus Pavel Năstase.

El a menţionat că acordă o mare importanţă recăpătării demnităţii profesorilor. „Ţin foarte mult la a se recăpăta această demnitate a profesorilor. Aici trebuie să lucrăm la componenta de calitate (…) cred că lumea e saturată de prezentări în Power Point şi de tot felul de alte minuni de felul acesta. Trebuie să orientăm această pregătire pe fiecare disciplină în parte”, a spus ministrul Educaţiei.

În opinia sa, sistemul educaţional românesc are potenţial. „Sunt convins că avem potenţial, avem resurse necesare, şi când spun lucrul acesta mă refer atât la corpul profesoral – nu sunt toţi aşa cum apar în presă anumite cazuri – dar şi la copiii noştri, la elevi şi studenţi care au potenţial, avem vârfuri în anumite domenii, dar noi trebuie să ajungem să creştem numărul acestora şi să ne ocupăm nu numai de cei cu dizabilităţi, dar în special şi de cei cu rezultate foarte bune”, a adăugat Pavel Năstase. AGERPRES