Peste 100 de elevi din ţară participă la etapa naţională a concursului “Democraţie şi Toleranţă”

Peste 100 de elevi din ciclurile primar şi gimnazial, din întreaga ţară, participă în perioada 23-26 iulie, la Zalău, la etapa naţională a concursului “Democraţie şi Toleranţă”.

Obiectivele generale ale concursului vizează asumarea rolului şi statutului de cetăţean în cadrul unei societăţi democratice, formarea şi dezvoltarea spiritului civic critic şi constructiv, competiţia având trei probe: teoretică, artistică şi practică.

“Democraţia şi toleranţa se cultivă şi se aplică cu dificultate, dar fără acestea nu se poate construi o societate modernă. Societăţile nedemocratice s-au dovedit ineficiente şi s-au prăbuşit una câte una, având ca exemplu Italia lui Mussolini, Germania lui Hitler, sau România lui Ceauşescu. Aşadar salut această iniţiativă care reprezintă o formă complexă de educaţie civică, având ca obiectiv asumarea rolului şi statutului de cetăţean. Sper ca voi, elevii, să vă implicaţi în viaţa politică de mâine şi să o faceţi mai calmă şi mai luminoasă”, a declarat luni, la festivitatea de deschidere a concursului, prefectul judeţului, Filonaş Chiş.

La ediţia din acest a competiţiei s-au înscris 114 elevi din toată ţara, grupaţi în 38 de echipe formate din trei membri, alături de profesorii care îi pregătesc.
Potrivit organizatorilor, respectiv Inspectoratul Şcolar Judeţean Sălaj, elevii participanţi vor merge şi într-o excursie prin judeţ, pe ruta: castrul roman Porolissum – Grădina Botanică – rezervaţia peisagistică Grădina Zmeilor

Concursul naţional “Democraţie şi toleranţă” reprezintă o formă complexă de educaţie civică care se adresează elevilor din ciclul primar şi gimnazial. În mod explicit concursul urmăreşte: cunoaşterea conceptelor: democraţie, toleranţă, drepturile omului, drepturile copilului şi a relaţiilor dintre acestea; cunoaşterea reglementărilor naţionale şi internaţionale referitoare la aceste concepte; exersarea de către elevi a atitudinilor şi comportamentelor democratice, tolerante, a spiritului civic; formarea şi dezvoltarea deprinderilor de participare la viaţa comunităţii educaţionale şi locale din care elevii fac parte; formarea motivaţiei în vederea promovării şi apărării drepturilor omului şi ale copilului. AGERPRES